
Rabo Clubhuis stal de show op Down The Rabbit Hole en Pinkpop
Sport, games, cultuur en muziek smolten de afgelopen weken op Down The Rabbit Hole en Pinkpop samen in het Rabo Clubhuis, een groot activatie midden op de festivalterreinen van Mojo. Het concept is onderdeel van Rabobanks 'Onze Bank'-merkstrategie, in samenwerking met experience marketingbureau Kumpany en productie- en constructiepartner Doorgedraaid.
"Rabobank is een betekenisvolle en coöperatieve bank – lokaal én landelijk. Met het Rabo Clubhuis brengen we sport, muziek en cultuur in de komende jaren naar allerlei evenementen", zegt Chris Kersbergen, Global Head of Brand bij Rabobank. "Het was een bewuste keuze om dat op festivals te doen via een partnership met marktleider Mojo Concerts. Zo zijn we de cashless partner van alle Mojo-festivals geworden. Maar de ambitie is groter; we gaan jaarlijks meerdere sponsor evenementen activeren met het Rabo Clubhuis."
Jan Paul de Wildt, directeur van Kumpany, vult aan: "De kracht van live is verbinding. Waar je voorkeur ook ligt, unieke live-ervaringen brengen mensen samen, en een clubhuis is letterlijk de plek waar die verbinding ontstaat. Het Rabo Clubhuis leeft van ’s ochtends vroeg tot ’s avonds laat met een programmering waarin sport, muziek en cultuur kriskras door elkaar lopen. Je inleven in de cultuur van een festival of sportevent is het vertrekpunt van een goed activatieconcept. Op een natuurlijke manier aanwezig zijn en echt iets toevoegen aan de festivalbeleving als merk is de crux. Met het Rabo Clubhuis wilden we bovendien een echte eyecatcher neerzetten voor ieder event."
Programmering
De programmering in het Rabo Clubhuis schoot alle kanten op: van een Beat-the-Pro-challenge tegen de gouden internationals van het Nederlands 3×3-basketbalteam tot een pop-up recyclebar, dj-sets, tafeltennis en Disco Animato. Voor elk festival werd het programma op maat gemaakt in samenwerking met partners als Kunstbende, Mojo Concerts en de Nederlandse Basketball Bond.