Nieuw management Bacardi Nederland

Nieuw management Bacardi Nederland

15-05-2024 (13:10) - Marketing

Bacardi, het grootste internationale privébedrijf in sterke dranken, kondigt een wissel aan in twee topfuncties. Merlijn van de Ven vult de nieuwe functie in van Business Unit Director voor Nederland. Stephane Cluzet is aangesteld als Managing Director voor het cluster West-Europa.

Merlijn zal de commerciële activiteiten in Nederland leiden. Hij zal ook verantwoordelijk zijn voor de groei van enkele topmerken waaronder BACARDÍ rum, MARTINI vermouth, ultra-premium PATRÓN tequila, BOMBAY SAPPHIRE gin, GREY GOOSE vodka en ST-GERMAIN elderflower liqueur.
Merlijn begon twaalf jaar geleden bij Bacardi. Eerder leidde hij de Off-Trade activiteiten in Nederland. In zijn nieuwe functie als Business Unit Director is hij verantwoordelijk voor de On- en Off-trade in de markt.

“Bacardi is trots om het nummer één bedrijf in sterke dranken in Nederland te zijn”, vertelt Merlijn. “Het is geen positie die we licht opvatten. Als familiebedrijf hechten we belang aan de langetermijnrelaties die we hebben met onze klanten. We zijn trots op onze nauwe samenwerking met hen om duurzame groei te realiseren. Wat goed is voor hun bedrijf, is goed voor Bacardi.”

Merlijn zal rapporteren aan Stephane. Hij wordt de Managing Director voor het cluster West-Europa en is verantwoordelijk voor Frankrijk en de Benelux. Daarvoor was hij Managing Director voor Bacardi in Frankrijk en Italië.

“BACARDÍ rum en MARTINI vermouth zijn beide sterke merken die nog steeds ruimte hebben om te groeien”, zegt Stephane. “Maar het is net zo spannend om nieuwere merken in ons portfolio te laten groeien. Premiumisatie is een trend die blijft toenemen en de cocktailcultuur is nog steeds bijzonder populair. Dat maakt dat er een groot groeipotentieel is voor merken als PATRÓN tequila, GREY GOOSE vodka en ST-GERMAIN elderflower liqueur. Ze zijn de toekomstige kopstukken van de drankenindustrie in Europa.” 

Van links naar rechts: Stephane Cluzet, MD voor het cluster West-Europa en Merlijn van de Ven, Business Unit Director Nederland


Bureaus

Media

Economisch