Oppo Ice Cream al na eerste jaar in top 5 meest verkocht ijs
09-10-2018 (15:49) - Marketing
In plaats van met room en suiker wordt Oppo bereid met weidemelk, kokosolie en steviablad. Dit betekent dat een bolletje zo’n 40 calorieën bevat, ongeveer een kwart van traditioneel roomijs.
Voor Charlie en Harry Thuillier, oprichters van Oppo Ice Cream: ”We zien de concurrentie natuurlijk snel toenemen in caloriearm ijs, daarom blijven we doorontwikkelen op geweldige smaken gemaakt van premium producten. En dat wordt beloond door de consument.”
concurrentie
Het aanbod van caloriearm ijs in de Europese supermarktschappen is in 2018 flink toegenomen. Oppo Ice Cream komt goed uit de verschillende consumententesten als het op de smaak aankomt. Verschillende analyses laten zien dat het sentiment overwegend positief is bij Oppo. Daardoor is het herhaalaankoop-percentage bij Oppo veel hoger, namelijk 23%, versus 15% voor Halo Top en 13% voor Breyers (Bron: KWP UK).