De Speld lanceert De Definitieve Kerstcommercial

06-12-2022 (15:04) - Media

Ter promotie van de webshop verzamelde De Speld alle kerstclichés en bundelde zij deze in een anderhalve minuut durende commercial.

Een tranentrekker vol zielige kinderen en/of bejaarden, een grootse onverwachte wending en een belachelijk happy end dat allemaal te wijten valt aan dat ene merk: het is elke december weer de vraag welk merk deze aspecten het mooist weet te bundelen in een feestdagen video. Dit jaar besloot De Speld er een parodie op te maken ter promotie van de webshop. Het format werd al eerder door De Speld gebruikt in een samenwerking met Oedipus in De Definitieve Bierreclame en ook in 2023 zal er vanuit De Speld & Partners een samenwerking in dit format worden gegoten.

'Elke december krijgen we dit genre commercials voorgeschoteld, als je ze allemaal kijkt en afpelt gaan ze allemaal over hetzelfde. Kind/dier/oudere is alleen op zoek naar liefde, via een onverwachte wending komen ze toch samen. Iedereen belachelijk blij. Altijd verteld met een overmaat aan sfeer. Het is een geheel eigen wereld en logica. We wilden dit aankaarten en ook dezelfde emotie meegeven', zegt hoofdredacteur Jochem van den Berg die het script schreef. Voor deze productie ontfermde Michiel Peereboom zich over de regie en was Goof de Koning DOP.

De campagne wordt online groot via alle eigen kanalen geplugd en zal lopen tot eind december.

Regie: Michiel Peereboom
DOP: Goof de Koning
Editing: Yanno Post
Script: Jochem van den Berg
Productie: Kari Kremer
 


Bureaus

Marketing

Economisch