FONK 367: (inter)nationale bureaunetwerken ontrafeld

05-07-2023 (10:30) - Media

Do or die: dat is het motto bij het dossier over (inter)nationale bureaunetwerken in Fonk magazine 367. Wat opvalt: Nederlandse bureaumerken die kiezen voor internationale expansie, floreren; masculiene bureaunetwerken leggen het af tegen inclusieve powerhouses en: More is More!

Wie kent de successtories van DEPT en Media.Monks niet? Maar er is meer van Nederlandse bodem dat navolging of op z'n minst aandacht verdient; zo is er bijvoorbeeld een relatief grote variatie aan lokale (lees Nederlandse) netwerken en ook collectieven duiken vaker en in verschillende variaties op. Daarnaast strijken steeds meer nieuwe internationale netwerken in Nederland neer. Zo zette ruim een week geleden agency Smarts, part of MSQ, voet op Nederlandse bodem en meldde ook het in Cannes zo succesvolle GUT zich in Amsterdam. De ontwikkelingen gaan soms zo snel dat ze in feite alweer achterhaald zijn, als de inkt nog maa net droog is.

voor zoekers naar houvast en voor nieuwsgierigen

In Fonk magazine 367 hebben we onder meer getracht de ketens en netwerken logisch te groeperen en zoveel mogelijk actuele info per keten te verzamelen; wetende dat velen in de snelheid van de dagelijkse ontwikkelingen  het overzicht dreigen kwijt te raken.

Met dat gegeven in het achterhoofd vroegen we bovendien verschillende smaakmakers hun visie te delen op het begrip bureaunetwerk en (potentiële) risico- en succesfactoren, wat verfrissende insights oplevert voor zowel bureaus als marketeers. We hopen met deze uitgave iedereen die daaraan behoefte heeft (een beetje meer) houvast te bieden. Maar eerlijk is eerlijk: het is ook gewoon een heel fijn nummer voor de nieuwsgierigen onder ons!

Fonk magazine lezen

Fonk magazine 367 lezen? Log hier in. Heb je nog geen account? Voor een abonnement kun je hier terecht. En voor een los exemplaar van Fonk magazine 367, klik hier!

 

 


Bureaus

Marketing

Economisch