Fonk magazine 359: 10 jaar New Kids on the Block. Plus: de genomineerden van nu

15-03-2023 (10:30) - Media

Hoe gaaf is het om als startend agency ten overstaan van een publiek van bijna 1000 marketeers en reclamemakers het letterlijk loodzware SAN Accent New Kids on the Block in ontvangst te mogen nemen? Fonk magazine doet verslag van 10 Jaar New Kids on the Block en presenteert de actuele Longlist van New Kids on the Block. Dit zijn de bureaus die opgaan voor het SAN Accent New Kids on the Block 2022. Meet  generation next van de reclame-industrie.

In 2013 stond Kokoro als eerste op het New Kids on the Block-stage, toen nog net als het jaar daarop, als exclusief initiatief van Fonk’s hoofdredacteur Nicolette Hulsebos en Rob Benjamens van Brand and Business Architects, B&BA. Hun gezamenlijk doel: upcoming agencies meer zichtbaarheid en bekendheid geven bij marketeers. Het initiatief was vanaf dag één een succes. Niet in de laatste plaats dankzij de spannende enquetes op de website van Fonk magazine, die ook vandaag nog aan de basis staan van iedere nieuwe Longlist. Vanaf de derde editie haakte de Stichting Adverteerders Jury SAN bij het initiatief van Fonk en B&BA aan en dat bleek een perfecte match. 

Plaatsvervangende trots

Eén van de opmerkelijkste winnaars van het afgelopen decennium was ongetwijfeld GoSpooky dat met de jongste (destijds 18 en 20 jaar oud) founders ooit deelneem. Het bureau, dat inmiddels honderden medewerkers heeft en dat onlangs in New York van start ging werd vorig jaar bovendien bekroond met het SAN Accent Bureau van het Jaar. Maar er waren nog veel meer opmerkelijke en bijzondere winnaars die in de loop der jaren ruimschoots hebben bewezen dat ze here to stay zijn. En dat vervult de redactie van Fonk magazine met plaatsvervangendetrots.

Generation next

We eren op de cover van Fonk magazine 359 en in het magazine zelf de winnaars van de afgelopen tien jaar in woord en beeld èn we stagen met evenveel trots de genomineerde bureaus die weliswaar niet wonnen, maar die mede dankzij hun New Kids on the Block-nominatie een stevige kickstart kregen. Last but not least in deze editie: de Longlisted bureaus die in 2023 opgaan voor een SAN Accent New Kids on the Block. Maak kennis met de generation next van de reclame-industrie.

Koop Fonk magazine los of neem een abonnement

Wil je Fonk magazine 359 lezen, maar heb je geen abonnement? Koop nu een los exemplaar in onze webwinkel! Of ga voor een abonnement en ontvang elke twee weken Fonk magazine in je digitale of gewone brievenbus.

 

Bureaus

Marketing

Economisch