Nick Schilder start persoonlijke podcast over duurzaam leven

18-01-2022 (13:56) - Media

Nick Schilder probeert als bewuste consument zoveel mogelijk de juiste, duurzame keuzes te maken. Maar zou hij niet méér kunnen doen? Leven op een manier die goed is voor onze planeet? In de podcast Plan B gaat Nick op zoek naar nieuwe gewoontes. Vanuit zijn eigen afvalbak, kledingkast, fruitschaal onderzoekt hij hoe het anders kan. Een zoektocht die hem in contact brengt met scherpe denkers en originele doeners.
 
De podcast is voortgekomen uit Nicks nieuwsgierigheid naar duurzaamheid. Hij verdiept zich al jaren in dit onderwerp. Als bewuste consument probeert hij zoveel mogelijk verantwoorde keuzes te maken, maar hij vraagt zich af of hij niet meer kan doen. Met een onderzoekende en nieuwsgierige blik houdt hij zijn eigen gewoontes tegen het licht. Tijdens zijn zoektocht ontmoet hij denkers met verhelderende achtergrondinformatie en doeners die met een verfrissende aanpak laten zien hoe het anders kan. Van circulaire spijkerbroekenfabrikanten tot eten uit een voedselbos. Inzichten en ideeën die Nick vervolgens in zijn eigen leven kan toepassen.
 

Laagdrempelige oplossingen

De Nationale Postcode Loterij steunt, dankzij haar deelnemers, al meer dan dertig jaar goede doelen die bijdragen aan een groene en rechtvaardige wereld. "De zoektocht van Nick is voor vele Nederlanders herkenbaar. Met deze podcast willen wij het onderwerp op een voor ons nieuwe manier onder de aandacht brengen," zegt Marie-Claire Lintz, hoofd Marketing bij de Postcode Loterij. Plan B wordt uitgebracht door de Postcode Loterij. Audio agency Airborne was mede verantwoordelijk voor het concept en de inhoudelijke invulling van Plan B. De audioproductie was in handen van Earforce.

Bureaus

Marketing

Economisch