SeenThis sluit zich aan bij Ad Net Zero, de stuurgroep in de reclame voor klimaatverandering

24-01-2023 (20:14) - Media

Adaptive streaming bedrijf SeenThis heeft aangekondigd zich aan te sluiten bij de Britse Ad Net Zero stuurgroep voor klimaatverandering binnen de reclame, waarbij een samenwerking ontstaat om de koolstofuitstoot in de reclamewereld drastisch te verminderen.

Als innovatief streaming technologiebedrijf biedt SeenThis een oplossing die minder data gebruikt en daardoor een kleinere carbon footprint creëert dan bestaande ad-serving technologie. De verbintenis van SeenThis met Ad Net Zero markeert een volgende stap in de reis om efficiëntere oplossingen te brengen aan het digitale advertentie-ecosysteem.

Collectieve acties door de industrie

De missie van Ad Net Zero, oorspronkelijk opgericht door de UK Advertising Association, is het tot stand brengen van collectieve acties door de industrie om de koolstofuitstoot van de ontwikkeling, productie en plaatsing van media drastisch te verminderen. Ad Net Zero wil als een wereldwijde unifier fungeren en is nu begonnen met zijn uitbreiding in de EU en de VS, waarbij de aandacht voor de Nederlandse markt toeneemt.

Jesper Benon, CEO van SeenThis,: "We zijn blij om ons in te zetten voor Ad Net Zero in het Verenigd Koninkrijk. Ad Net Zero speelt een integrale rol in het koolstofvrij maken van het media-ecosysteem."

John Osborn, US Directeur van Ad Net Zero: "Het is fantastisch dat SeenThis zich verbindt aan Ad Net Zero en we verwelkomen hun aanwezigheid aangezien we allemaal samenwerken om de koolstofuitstoot in de reclame drastisch te verminderen. Het heeft innovatieve technologie die onze industrie kan helpen bij deze missie."

Gemeenschappelijke normen vaststellen

SeenThis gelooft sterk in de verantwoordelijkheid van de media-industrie om gemeenschappelijke normen vast te stellen om haar koolstofimpact te verminderen en heeft daarom onlangs een whitepaper gepubliceerd over de koolstofvoetafdruk van het internet.

Benon vervolgt: "Onze technologie laadt onmiddellijk en minimaliseert het onnodig downloaden van gegevens. Dit leidt tot een vermindering van de milieu-impact van digitale content ten opzichte van traditionele videoadvertentie technologie."


 

 

 


Bureaus

Marketing

Economisch