
Talpa Network neemt belang in snelgroeiend platform ShowBird.com
Na eerdere samenwerkingen rondom de SBS6-programma’s Unplugged en 3 Minutes of Fame, heeft Talpa Network nu een belang genomen in Showbird.com. De investering, in de vorm van een media-for-equity deal, heeft als doel om de bekendheid van het boekingsplatform een boost te geven bij het grote publiek.
ShowBird en Talpa Network zitten in hetzelfde domein, mensen vermaken, en vullen elkaar daarin goed aan. ShowBird.com, opgericht door Hassan Tagi, maakt het boeken van artiesten, sprekers en live-acts net zo eenvoudig als het reserveren van een hotelkamer. Meer dan 9000 acts zijn direct online te boeken, van zangers tot goochelaars, van dj’s tot dagvoorzitters.
Het platform groeide de afgelopen jaren explosief en speelt in op de toenemende behoefte aan transparantie en snelheid in de evenementenwereld. Met het langdurige mediapartnership kan ShowBird de kracht van Talpa Networks mediakanalen inzetten om bekender te worden bij het grote publiek, en zo de groei verder voortzetten.
Enorme erkenning
Voor ShowBird betekent de samenwerking met Talpa Network niet alleen toegang tot miljoenen Nederlanders via tv, radio en online, maar ook een krachtige bevestiging van de relevantie van hun model. Oprichter Hassan Tagi en medeaandeelhouder Wilfred Genee: "De steun van Talpa Network is een enorme erkenning. We willen hét platform worden voor live entertainment op deze planeet. Dit partnership brengt dat doel in een stroomversnelling."
John de Mol vult aan: "ShowBird brengt technologie en ondernemerschap samen in een schaalbaar platform dat helder, transparant en toekomstgericht is. Het maakt live-entertainment toegankelijk, voor iedereen en vooral ook voor ieder budget. We zien dan ook een sterke match tussen hun missie en onze mediakracht. Dat maakt dit partnerschap een logische stap."
Naast media-ruimte om exposure te genereren, gaat Talpa Network ook meedenken over de communicatie-strategie van ShowBird.com en creatieve campagnes ontwikkelen.