
Digital Realty verwelkomt Annemarie Brandsen als Director Marketing Europe North
Digital Realty benoemt Annemarie Brandsen tot Director Marketing Europe North. Vanuit Amsterdam zal zij het marketingteam in de regio aansturen. Verder richt Brandsen zich op het versterken van de merkpositie en het versnellen van de groei in Noord-Europa, waarbij marketing een belangrijke rol speelt in de positionering richting enterprise-klanten en op het gebied van AI-toepassingen.
Brandsen heeft ruime ervaring in marketing binnen de IT-sector. Ze werkte onder meer ruim acht jaar bij Microsoft, waar ze betrokken was bij de lancering van CRM Online (Microsoft Dynamics). Daarna vervulde ze bij Cisco een sleutelrol in de ontwikkeling van onder andere een Account-Based Marketingstrategie en de regionale uitrol van wereldwijde campagnes. Binnen de diverse functies gaf ze leiding aan internationale teams binnen de EMEA-regio.
De aanstelling van Brandsen sluit aan bij de strategische koers van Digital Realty om de positie als toonaangevende datacenterpartner voor enterprise-klanten verder uit te bouwen. De opening van de nieuwe datacenters BRU4 (Brussel) en AMS11 (Amsterdam), evenals de langetermijngroeistrategieën in Stockholm en Kopenhagen, onderstrepen de focus op uitbreiding van capaciteit, connectiviteit en innovatie in Noord-Europa.
Volop mogelijkheden
Annemarie Brandsen kijkt uit naar de toekomst: “Ik ben in een groeifase van Digital Realty aan boord gekomen. Met de vele ontwikkelingen en vraagstukken op het gebied van data, data soevereiniteit en AI zie ik volop mogelijkheden. Voor mij is marketing geen one-size-fits-all, maar een strategische keuze: wat willen we vertellen, aan wie en vooral waarom? Elke doelgroep en industrie vraagt om een eigen benadering – van finance tot publieke organisaties. Ik kijk ernaar uit om samen met het team verder te bouwen aan onze zichtbaarheid en met gerichte campagnes bij te dragen aan de ambitieuze groei van Digital Realty."