
Hoe Holland herrie schopte in Creative Effectiveness
Door alle tumult rond de Gouden Leeuw van GUT Amsterdam voor 'Don’t Drink Hertog Jan' vergeet je bijna dat er nog twee andere Nederlandse winnaars waren in Creative Effectiveness. We spreken met Kika Douglas (LePub Amsterdam) en Dave Frauenfelder (KPN) over wat deze erkenning voor hen en de Nederlandse industrie betekent.
Trots op haar team. Dat gevoel bekroop Kika Douglas, CCO van LePub Amsterdam, toen het nieuws binnenkwam dat ze een Zilveren Leeuw hadden gewonnen voor Philips met Refurb. Een paar weken later hangt er nog steeds een feeststemming in het kantoor aan de Sarphatistraat. Volkomen terecht, vindt ze: "Het is belangrijk dat dit soort prestaties erkenning krijgen." Dat juit Nederland uitblinkt in Creative Effectiveness is volgens Kika geen toeval.
Dave Frauenfelder, CMO van KPN, zat midden in een overleg bij het Dentsu Beach House toen zijn collega’s hem verrasten met goed nieuws: een Bronzen Leeuw voor Stukje Van Mij in Creative Effectiveness! En dat in één van de zwaarste categorieën, aldus Dave: "Je kunt er niet zomaar van uitgaan dat je hem even wint." Extra bijzonder was de timing van deze prijs.
Benieuwd naar de volledige reacties van Kika Douglas, Dave Frauenfelder en GUT Amsterdam? Lees het volledige verhaal in FONK #419. Heb je geen abonnenment? Bestel de losse editie hier.