Inschrijving DDMA Experimentation Heroes 2023 geopend

01-06-2023 (10:55) - Awards

Op dinsdag 31 oktober wordt het beste werk in experimentation en optimisation bekroond tijdens DDMA Experimentation Heroes 2023 (voorheen Dutch CRO Awards). Ambitieuze Experimentation-specialisten kunnen vanaf vandaag een case indienen in 3 categorieën: Conversie, Experimentation Culture en Omnichannel.

Daarnaast wordt de Lindeboom Heroes-prijs uitgereikt aan een niet-genomineerde inzending met veel potentie voor de toekomst. De inschrijfperiode sluit op 15 september. Dien je case in via: experimentationheroes.com.

Nieuwe kijk op experimenteren

De reden voor de naamsverandering naar Experimentation Heroes komt voort uit de verbreding en professionalisering van het Conversion Rate Optimization-werkveld (CRO). Waar CRO oorspronkelijk draaide om experimenten met als doel conversie-optimalisatie, werken professionals binnen dit vakgebied nu op veel bredere schaal. Ze experimenteren nu met thema's die verder gaan dan alleen het verkrijgen van inzicht in doelgroepen of de effectiviteit van nieuwe functionaliteiten. CRO is uitgegroeid tot een praktijk waarin experimenten op veel bredere schaal binnen organisaties worden uitgevoerd. In lijn daarmee heeft de initiatiefnemer van het event, de DDMA Commissie Experimentation & Optimisation, eerder dit jaar al zijn naam gewijzigd.

Volledig Engelstalig

Met de eerste editie van DDMA Experimentation Heroes krijgt het programma een nieuwe opzet. Voorheen bestond het programma uit een reeks presentaties van alle genomineerden en keynotes. Nu is het dagschema opgedeeld in 3 verschillende zalen, elk met een eigen hoofdthema. Bezoekers hebben nu de mogelijkheid om te kiezen welke case hen het meest interesseert en daar verdieping in te vinden. Daarnaast is het event voor het eerst volledig Engelstalig is. Tickets zijn vanaf vandaag verkrijgbaar via: experimentationheroes.com.

Nieuwe categorie: Omnichannel

De DDMA Commissie Experimentation & Optimisation, de initiator van Experimentation Heroes heeft de categorieën dit jaar weer goed onder de loep genomen. De categorie Traffic generatie gaat verder onder de naam Omnichannel. Inhoudelijk blijft deze categorie nagenoeg hetzelfde en draait primair om experimenten met als doel om een brede funnel richting en op een website te optimaliseren. De jury kijkt hier vooral naar elementen als click through rate, conversie, return on advertising spend en thema's als off/online-combinatie en kanaalexperimenten. De categorie richt zich daarmee op omnichannel-experimenten, die bijvoorbeeld buiten de online funnel starten of eindigen, van billboard tot landingspagina en andersom. Daarnaast is effectiviteit van de creatieve uiting en/of het type media dat gebruikt is om succes te bereiken belangrijk.

Over DDMA Experimentation Heroes

DDMA Experimentation Heroes?(voorheen DDMA Dutch CRO Awards) is een jaarlijks terugkerend evenement en vindt dit jaar plaats op?31 oktober.?De uitreiking vindt dit jaar plaats in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam.?Het event is een initiatief van?DDMA, de branchevereniging voor data en marketing, en wordt georganiseerd door de?DDMA Commissie Experimentation & Optimisation.?Tickets?voor te uitreiking zijn?te koop via?experimentationheroes.com.