RTL en Triade Media bundelen krachten

18-12-2015 (10:01) - Toeleveranciers

RTL Nederland (RTL) en Triade Media gaan hun krachten bundelen voor de verkoop van spotzendtijd en branded content, voor een breed palet aan nationale en internationale themakanalen in Nederland. 
 
Door deze samenwerking creëren RTL en Triade Media meer bereik voor adverteerders in specifieke doelgroepen. Triade Media blijft zelfstandig vanuit Amsterdam opereren. De samenwerking wordt per 1 januari 2016 effectief.
 
Ton Rozestraten, CCO RTL Nederland, reageert: ‘Wij zijn altijd op zoek naar nieuwe mogelijkheden om, niet alleen het bereik en de selectiviteit voor onze adverteerders te vergroten, maar vooral ook een completer en meer gevarieerd aanbod te bieden. Dankzij de samenwerking met Triade Media kunnen we daar nog beter in voorzien en hebben adverteerders meer mogelijkheden om te adverteren in zowel primetime als daytime. Ik denk dat we een pakket hebben waarmee we onze klanten in de gelegenheid stellen om hun doelstellingen nog beter en vooral sneller te bereiken.’
 
Oprichter en managing partner van Triade Media, Giovanni van Lunenburg, zegt over het bundelen van krachten: ‘Het aandeel van themazenders in de mediaplannen van adverteerders heeft afgelopen jaren een enorme vlucht genomen. Dit ging parallel met de groei van ons zenderportfolio. Naar onze verwachting zal dit de komende jaren de trend blijven.’