Estate Digital sleept opnieuw nominatie Dutch Interactive Award binnen

08-04-2018 (18:17) - Awards

Voor het tweede jaar op een rij heeft Estate Digital een nominatie te pakken voor de Dutch Interactive Award (DIA) met hun werk voor Stichting Vluchteling . De Award is een prijs voor het beste Nederlandse online werk op het gebied van concept, design, resultaat en interactiviteit.


De nieuwe corporate website voor Stichting Vluchteling is een informatief en gebruiksvriendelijk platform dat bezoekers activeert een bijdrage te leveren vanuit waardevolle content. Het geeft de bezoeker een zo helder mogelijk beeld over hoe de stichting opereert en wat zij betekent voor vluchtelingen. 


structurele inkomsten genereren

Het blijft voor Stichting Vluchteling belangrijk om meer structurele inkomsten te genereren om de afhankelijkheid van noodcampagnes te verkleinen. Stichting Vluchteling beschikt nu over een website die informatief is door de noden van vluchtelingen onder de aandacht te brengen en meer vluchtelingen te helpen door nieuwe donateurs te werven.


Het aantal website bezoekers is sinds de livegang gestegen met meer dan 50%. Ook is het doneren vereenvoudigd door een formulier te gebruiken. Dit zorgt sinds livegang  voor ruim 11.500 transacties op de website en een conversiepercentage van 6.5%. Via de website is sinds livegang ruim €400.000 aan donaties opgehaald. Ook het design van de site is nu in overeenstemming met de corporate identiteit en huisstijl van de stichting.