Max Verstappen, Chantal Janzen en Armin van Buuren meest populaire merkambassadeurs
Max Verstappen, Chantal Janzen en Armin van Buuren hebben een SponsorRing ontvangen als de meest populaire merkambassadeurs in de sport-, muziek- en entertainmentwereld. Dat is bekend gemaakt in AFAS Live, tijdens de uitreiking van de SponsorRingen, de awards voor de beste sponsorcases van het jaar.
Max Verstappen en Chantal Janzen scoren onder het Nederlandse publiek het beste op de combinatie van bekendheid, likeability en geschiktheid als merkambassadeur. Armin van Buuren won een SponsorRing in de categorie Artiesten.
Het is de eerste keer dat de stichting SponsorRingen, samen met mediapartner DPG Media, de verkiezing van de meest populaire merkambassadeur van Nederland in de wereld van sport, muziek en entertainment heeft georganiseerd. Dit zijn de resultaten van een onafhankelijke onderzoek dat uitgevoerd is door de internationale sportmeting-, onderzoeks- en analyse bureau Nielsen Sports.
Chantal Janzen is van alle atleten, artiesten en entertainers de meest likeable bekendheid van Nederland. 60% van alle Nederlanders vindt Janzen likeable. Ook in haar eigen categorie entertainment was zij de populairste BN-er.
Max Verstappen is van alle BN-ers het meest bekend (96% kent hem). Verstappen wordt van alle bekendheden door de Nederlander het meest geschikt geacht als merkambassadeur. Verstappen scoort ook internationaal goed: 79% van zijn volgers op Instagram en YouTube komt uit het buitenland. Janzen heeft minder internationale volgers. 82% van haar 1,7 miljoen volgers op Instagram komt uit Nederland.