Studenten Willem de Kooning creatief voor NRC Charity Awards

03-04-2018 (16:10) - Awards

Meer dan driehonderd goede doelen hebben dit jaar een motivatie ingestuurd om kans te maken op een communicatiecampagne. Uit alle inzendingen heeft de redactie van NRC twintig goede doelen geselecteerd. Voor deze twintig goede doelen gaan studenten van Willem de Kooning aan de slag met een campagne onder begeleiding van docenten van Willem de Kooning Academie en creatieven van reclamebureau Lemz en designbureau Dietwee. 


De NRC Charity Awards bestaan sinds 2011 en zijn bedoeld om grote en kleine goede doelen te ondersteunen om bestaande en nieuwe donateurs, vrijwilligers en ambassadeurs te bereiken. Alle goede doelen mogen meedoen. 

 

stemmen op favoriet

Vanaf 16 juli 2018 worden alle advertenties die zijn gemaakt door de studenten van Willem de Kooning gepubliceerd in NRC Handelsblad, nrc.next en op nrccharityawards.nl. Daarnaast zullen de online campagnes worden geplaatst op nrc.nl. In die periode kan iedereen stemmen en zal uiteindelijk de vakjury onder leiding van NRC hoofdredacteur Peter Vandermeersch alle inzendingen beoordelen en drie winnaars selecteren. 


De uitreiking is op 28 augustus in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam. Tijdens deze bijeenkomst worden de winnaars van de publieks- en vakjury bekendgemaakt. De top drie van de vakjury en de advertentie met de meeste stemmen van de publieksjury zijn de winnaars van de NRC Charity Awards 2018.