Vierde editie Programmatic Awards gaat digitaal

30-04-2020 (12:10) - Awards

De vierde editie van de Programmatic Awards wordt een historische, laat IAB Nederland weten. De branchevereniging voor digital advertising en marketinginnovatie heeft zojuist bekendmaakt dat de Programmatic Awards digitaal uitgereikt gaan worden.
 
De uitreiking vindt plaats op 3 september. Hoe de digitale Programmatic Awards er precies uit gaat zien, zal op een later tijdstip bekend worden gemaakt. IAB Nederland haalt ook de financiële drempels weg. De industrie kan tot 5 juni 2020 per organisatie in totaal drie gratis cases en talenten in de acht verschillende categorieën indienen. Bij meer dan drie cases geldt het reguliere tarief. Na 5 juni zal de vakjury zich over de inzendingen buigen en de shortlist samenstellen, zodat vanaf eind juni ook het publiek zijn stem kan uitbrengen.
 

'Meest spectaculaire editie ooit'

Wendy Pouw, directeur van IAB Nederland laat weten: ‘Het coronavirus houdt de gehele wereld in de greep. Ook onze industrie staat voor een opgave van enorme omvang. Desalniettemin is er ook veel om trots op te zijn. En juist dat, trots zijn op en het vieren van ons vak en de talenten, is waar de uitreiking van de Programmatic Awards voor staat. Dat is ook de reden dat we er in deze tijd voor kiezen om het grootste feest dat de Nederlandse programmatic-advertisingindustrie kent wel door te laten gaan. We maken van de nood een deugd en grijpen deze situatie aan om de Programmatic Awards digitaal vorm te geven. Een opzet die ook naadloos aansluit bij onze industrie: digitaal, vooruitstrevend en flexibel. Deze vierde editie wordt de meest spectaculaire ooit.’