180 Amsterdam breidt uit met top creatief talent

01-09-2021 (14:35) - Bureaus

180 Amsterdam verwelkomt creative director duo Marlon von Franquemont en Reinier Demeijer-Gorissen. De prijswinnende creatieven hebben het grootste deel van hun carrière gewerkt vanuit Berlijn voor bureaus als Jung von Matt, DDB Berlin en INNOCEAN Berlin.
 
Het duo werkt al gedurende 15 jaar samen sinds zij studeerden aan de Willem de KooniKunstacademie in Rotterdam. En in de loop van hun carrière hebben van Franquemont en Demeijer-Gorissen gewerkt voor lokale en internationale merken waaronder Mercedes-Benz, Nikon, Radeberger, Hyundai en Charité. Hun werk is bekroond op festivals als Cannes Lions, D&AD, Eurobest, Epica, One Show, FWA en ADC für Deutschland Onlangs nog wonnen ze een Gouden en Zilveren Leeuw in Cannes voor hun campagne Printed by Parkinson’s', evenals twee Grand Prixs bij Eurobest voor hetzelfde werk.
 
Reinier Demeijer-Gorissen: "Marlon en ik werken al meer dan 15 jaar samen, en toch weten we elkaar altijd opnieuw uit te dagen en elkaar te versterken. Hoewel we het geweldig hebben gehad in Berlijn, is het heel inspirerend om weer in Nederland samen te werken met een mooie club mensen.”
 
Marlon von Franquemont is ook een coach voor internationaal creatief talent en was vier en een half jaar als tutor verbonden aan de Miami Ad School. Over zijn stap naar 180 Amsterdam zegt hij: “We zijn erg enthousiast over ons volgende hoofdstuk terug in onze ‘Heimat’ bij 180 Amsterdam, een bureau met een diversiteit in gender, komaf, leeftijd en klanten. Uit onze ervaring leidt dit altijd tot inzichtvolle discussies, waaruit weer prachtige ideeën kunnen ontstaan. Daarnaast heeft 180 als motto ‘The world as it could be’, wat nauw aansluit bij onze creatieve visie.”
 

Media

Marketing

Economisch