Addikt en Dog and Pony aan de slag voor Indian Premier League

31-01-2019 (11:46) - Bureaus

Addikt en Dog and Pony hebben samen met het Indiase Codesign de broadcast identiteit ontwikkeld voor één van de grootste sportevenementen ter wereld: de Indian Premier League. Twee maanden per jaar is het cricket minnende deel van de wereld in de ban van dit evenement, waarbij de acht sterkste teams van India tegen elkaar strijden om te titel. Star Sports kocht voor 2,5 miljard dollar de uitzendrechten. 


De IPL levert meer dan 700 miljoen kijkers op. Pol van Haren, creative director Dog and Pony: ‘Om voor zo'n gigantisch publiek een multiplatform identiteit te ontwikkelen is een geweldige uitdaging. Het was cruciaal om een designteam samen te stellen waarmee vanuit verschillende culturele invalshoeken aan het project kon worden gewerkt. We zochten naar een ontwerpoplossing die naast het Engels en Hindi kon worden geïmplementeerd in 4 andere lokale Indiase talen.’


'Het ontwerp straalt actie, rivaliteit en entertainment uit', stelt Koen van Ovoorde, creative director Addikt. 'Uiteindelijk is dat de kern van IPL: entertainment. Een jaarlijks hoogtepunt voor cricketfans over de hele wereld.’  


Media

Marketing

Economisch