IPG lanceert Matterkind

06-05-2020 (17:24) - Bureaus

Matterkind is binnen Interpublic Group (IPG) een nieuwe adressable media-activatieoplossing waarbij prioriteit wordt gegeven aan de ervaring van de consument. Matterkind maakt volgens IPG betere, snellere en efficiëntere resultaten mogelijk. Matterkind zal het bestaande merk Cadreon vervangen, en niet langer over ‘programmatic’ maar over ‘addressable’ spreken.
 
In Nederland zal het team van Cadreon in het nieuwe Matterkind-model worden geïntegreerd om meer intelligentie aan te bieden door middel van eigen technologieën voor alle addressable mediacampagnes voor alle (media)bureaus van IPG Mediabrands, te weten Initiative, Reprise, Thrive, UM en YUNE.
 

meer dan een naamsverandering

Léon Liest, Managing Director Matterkind Nederland “Vandaag de dag staan marketeers voor een enorme uitdaging, er zijn zo veel kanalen, zo veel doelgroepen en zo veel manieren om consumenten te activeren. Met Matterkind hebben we een oplossing die het mogelijk maakt om al deze vraagstukken samen te voegen en te sturen op de beste uitkomst. Matterkind is meer dan alleen een naamsverandering, het is een alles omvattende addressable oplossing die het fundament van een traditioneel agency trading desk achter zich laat. Addressable inkoop maakt het mogelijk om mediakanalen te overstijgen en omni channel te plannen, optimaliseren en activeren.”

over alle addressable kanalen

Julius Minnaar, CEO IPG Mediabrands Benelux: “Met Matterkind tillen we onszelf naar een hoger niveau. We maken de connectie tussen merken en hun doelgroepen nog sterker. Met Acxiom data, eigen applicaties en sterke creatie leveren we gepersonaliseerde boodschappen op het juiste moment en op de juiste plaats en dat over alle addressable kanalen”
 

Media

Marketing

Economisch