Somention start internationale business unit op Schiphol Airport

25-09-2019 (09:18) - Bureaus

Vanaf 1 oktober zal Somention Amsterdam verhuizen naar Spaces op Schiphol Airport. Hiermee geeft Somention invulling aan haar internationale ambitie. “Wij zien dat steeds meer merken zoeken naar een pan-Europese oplossing voor het managen van hun social media accounts. Met name aan de culturele vertaling van content op lokaal niveau is er behoefte ”, zegt Commercial Director Charlotte Koeleman . 'Onze internationale omzet is inmiddels gegroeid naar 20% en dat is pas het begin.'
 
Somention heeft inmiddels 12 internationale social media experts uit 10 landen in dienst, die
zowel de content creatie als het community management verzorgen. Voor onder meer Driscolls
verzorgt Somention community management in Denemarken en Zweden, voor MS Mode
worden de Duitse en Franse Facebook pagina’s onderhouden en voor TUI Nederland de
Belgische markt.
 
'Op dit moment worden door veel merken de social media kanalen per land georganiseerd
met verschillende social media bureaus, terwijl zowel op creatief vlak als qua consistentie
voordelen te behalen zijn met een pan-Europese aanpak”, aldus Diederik Chevalier, CEO van
Somention. “Bovendien kunnen wij merken helpen om hun producten snel in meerdere
landen tegelijk uit te rollen.'
 
Somention verzorgt campagnes, content creatie en 24-uurs community management voor merken als onder andere TUI, Tefal, Pickwick, Royal Canin, Dr. Van der Hoog en Bepanthen. Het social media bureau heeft een team van 40 online experts. Met kantoren in Amsterdam Schiphol en Rotterdam helpt Somention bedrijven om zich door middel van geïntegreerde digitale marketing te presenteren op social mediakanalen als
Instagram, Facebook, Snapchat en Linkedin.
 

Media

Marketing

Economisch