Adidas lanceert "Into the Metaverse" Collectie

09-05-2023 (12:59) - Campagnes

Adidas lanceert de "Into the Metaverse"-collectie, een collectie in beperkte oplage geïnspireerd door de populaire NFT, Indigo Herz, om hun overgang naar de Metaverse te vieren. Deze collectie staat voor de cross-over tussen het digitale (Metaverse) en het fysieke.

Om een hype rond de lancering van de collectie te creëren, benaderde adidas Studio A Creative Studio Woodwork Amsterdam om een film te produceren die het samenspel tussen de echte en digitale wereld laat zien. Het Woodwork-team was vooral geïnteresseerd in het idee om objecten weer te geven die eruitzien alsof ze in de Metaverse worden geladen.

De kijker meenemen

De creatieve aanpak bevat het meenemen van de kijker door verschillende landschappen en het presenteren van de nieuwe producten. In plaats van de meer voor de hand liggende Metaverse-esthetiek, besloten Studio A en Woodwork het te benaderen alsof de echte wereld een simulatie was, met glitches en fouten. Deze aanpak bood een uniek perspectief en voegde een verrassingselement toe aan de campagne.

Groeiende urgentie

De "Into the Metaverse"-collectie bevat 2145 paar Superstar-schoenen die zijn gemaakt in samenwerking met Bored Ape Yacht Club, PUNKS Comic en gmoneyNFT, en 2195 bedrukte hoodies met PUNKS Comic-kunst. AdiClub-leden hebben eerder toegang tot de collectie tijdens de ledenweek die begint op 26 april (EU) en 27 april (overige landen). Alle zeven extra stukken zijn beschikbaar op adidas.com en de adidas-app. Bovendien hebben #ALTSbyadidas-houders token-gated toegang tot de collectie, wat de aandacht van adidas benadrukt om de kloof tussen web2 en web3 te overbruggen en tegelijkertijd het nut voor hun wereldwijde gemeenschap te behouden. De "Into the Metaverse" collectie toont de groeiende urgentie en toewijding die adidas heeft voor zijn web3-initiatieven. 

De video wordt geladen, een moment...duurt het te lang, refresh dan even.