Automotive campagne Marktplaats speelt in op populariteit jonge occasions

05-09-2022 (09:20) - Campagnes

Met een nieuwe campagne, die Marktplaats vandaag lanceert, maakt het online handelsplatform haar aanbod zichtbaar van jonge kwalitatieve en betrouwbare auto’s. Het aanbod van professionele (lokale) auto- en merkdealers maakt Marktplaats tot de ideale plek om met een gerust hart een auto te kopen.
 
“Al maanden zorgen tekorten aan auto onderdelen voor lange levertijden van nieuwe auto’s. Dit draagt bij aan de stijgende populariteit van jonge tweedehands auto’s”, zegt Gregory Kukolj, CMO van Marktplaats. “Met deze campagne willen we laten zien dat er op Marktplaats een ruim aanbod van jonge occasions is te vinden die mensen op een goede manier voor een betaalbare prijs kunnen aanschaffen. Kortom: voor jonge occasions moet je op Marktplaats zijn.”
 
 
TV en online video’s
TV en verschillende online video’s spelen een centrale rol in de campagne. Kukolj: “Via diverse commercials willen we op een goede en inzichtelijke manier laten zien dat Marktplaats de plek is om te slagen voor de aanschaf van een jonge occasion. Welke voorkeursopties je ook op je auto wilt hebben; je vindt het op ons platform, want er is een ruim en actueel aanbod van auto’s van dealers en particuliere verkopers.”
 
Campagne uitingen
Via diverse uitingen (TV & Connected TV, YouTube, Facebook, owned media, PR (earned & influencer) en CRM) wil Marktplaats vanaf 5 september zoveel mogelijk Nederlanders bereiken. Een belangrijk campagne onderdeel is de tv-commercial welke vier weken te zien is:
 
TV-commercial “The dealmakers” (30 sec): https://youtu.be/rRoaW8M8cTc
TV-commercial “Forever Young” (15 sec): https://youtu.be/49RNchdbG6E
TV-commercial “Magic Mama” (15 sec): https://youtu.be/dbsos8PKoqU
TV-commercial “The Champions” (15 sec): https://youtu.be/QN5etEJ51zU
 

Credits

Marktplaats:
Ivo Wassenaar, Eveline Eberhardt, Rachel Leeuwenburgh, Jenita Andrian, Sherilyn Gelle, Nancy van Hees, Joel Niamut, Joeri Opdam, Guyon Essed & Gregory Kukolj
 
Creatief Bureau: 
Happiness Brussels in samenwerking met Higuita Amsterdam (The Good)
 
Productiemaatschappij:    
CAKE Film & Photography
 
Regie:
Henk Loorbach
 
Media:
Mediacom
 
Digital media
Maxlead