Bewuzt laat mensen praten over gezondheid, werken, geld en geluk

30-11-2017 (10:00) - Campagnes

In het laatste kwartaal gaan zorgverzekeraars de strijd met elkaar aan om zoveel mogelijk nieuwe verzekerden voor zich te winnen. Zorgverzekeraar Bewuzt bedacht samen met BrandDeli een campagne die zich onderscheidt in het geweld om de laagste prijs.
 

Een campagne waarin Bewuzt de doelgroep platform biedt om te spreken over intrinsieke thema’s die de doelgroep beweegt en interesseert. In een serie korte, non-branded documentaire-content vertelt de doelgroep over thema’s die tegen de onderwerpen zorg, gezondheid en bewust leven aanschuren. 
 

20-34 jaar

Bewuzt richt zich op de doelgroep 20-34 jaar, een doelgroep die moeilijk te interesseren is in zaken als een zorgverzekering en waarbij soms terecht het idee heerst dat het ‘toch allemaal hetzelfde is’. En een doelgroep die niet teveel wil betalen en vraagt om zorg die past bij hun manier van leven. Een manier van leven die enorm divers is: Bewuzt laat een gemeleerde groep jongeren aan het woord, van Amsterdam tot diep in de polder, van studenten tot werkende jongeren. Van hipsters tot nuchtere boeren en alles wat daartussen zit.  
 

contrast

De focus in de campagne ligt op het contrast tussen de verschillende types maar vooral op de onderwerpen die ze met elkaar verbindt: gezondheid, werken, geld, geluk en het leiden van een bewust of juist heel onbewust leven. Bewuzt kiest bewust voor deze aanpak en wil daarmee laten zien dat ze weten wat de doelgroep beweegt. Waar zorgverzekeraars over elkaar heen struikelen met een soms bijna inwisselbaar product, willen zij zich onderscheiden door zich niet te richten op prijs maar juist een merkvoorkeur creëren door de stem van de doelgroep op intrinsieke thema’s een platform te geven. 
 

mediastrategie

 
De mediastrategie is opgedeeld in twee fases. In fase 1 draait alles om awareness en inspireren, dit is de eerste stap binnen de campagne. De nadruk in deze fase ligt op het  inspireren en op het laden van de verschillende thema’s en Bewuzt op een zo authentieke en geloofwaardige wijze. De korte-docu’s zijn niet gebrand en spreken daarmee de doelgroep aan zonder direct Bewuzt als afzender te communiceren. Pas aan het einde van de film wordt het logo en de pay off: Bewuzt Zorgverzekerd getoond. Binnen de 2e fase ligt de nadruk op informeren & activeren, zijn de uitingen compacter en korter en hebben de uitspraken van de ondervraagden een directere en nadrukkelijkere koppeling met de intrinsieke waardes van Bewuzt. Hierin stipt Bewuzt op een functionele manier de belangrijkste usp’s aan en wordt de prijs gecommuniceerd.

De campagne is sinds 20 november te zien op de platformen van BrandDeli. 
 
De video wordt geladen, een moment...duurt het te lang, refresh dan even.