Chocolademerk Hands Off lanceert nieuwe merkcampagne

15-05-2023 (07:00) - Campagnes

Na de lancering van de 100% plantaardige VarkensHaas met Pasen, bouwt het plantaardige chocolademerk Hands Off verder aan de merk- en impactstrategie met een merkcampagne. De eerste campagne-uitingen van de ‘Makes you melt, not our planet'-campagne, die het merk samen met Gardeners maakte, staan nu live op verschillende social kanalen.

Hands Off strijdt voor chocolade waar de aarde niet van smelt en de eerste stap daarin is overgaan op een 100% plantaardig aanbod. Door de koemelk in de chocolade te vervangen door een plantaardig alternatief, vermindert Hands Off de CO2e-uitstoot in één klap met meer dan 40%. Ze zijn daarmee het eerste grote chocolademerk dat volledig plantaardig gaat en hopen hiermee andere chocolademerken te inspireren om hetzelfde te doen.

Later dit jaar wil het merk 100% traceerbare cacao inkopen om zo ontbossingsvrij te opereren. Met als doel in de toekomst de uitstoot nog verder te reduceren en te compenseren. Deze impact-strategie werd samen met Gardeners ontwikkeld en verankerd in het merk onder andere met de tagline; Makes you melt, not our planet.

Credits

Klant: Kitty Smeeten, Kim van Drie
Strategie, creatie, design, productie: Gardeners