Defensie focust op impactvol werk in nieuwe wervingscampagne

09-05-2023 (12:34) - Campagnes

De nieuwste wervingscampagne van Defensie draait om impact: bij Defensie doe je werk van betekenis. De campagne, genaamd ‘Generatie D wil iets betekenen’, bestaat uit een online video waarin prikkelende vragen gesteld worden over het verschil maken en welk effect dit heeft.

De campagne, gemaakt door employer brandingbureau Steam, valt binnen het Generatie D campagnethema en werd afgetrapt op 5 mei met een optreden van spoken word-artiest Elten Kiene in Den Haag, Rotterdam en Almere.
De Generatie D campagnes richten zich op een breed publiek een bepaalde mindset: doeners, denkers en delers. In het bijzonder jongeren die misschien nooit aan een baan bij de krijgsmacht denken.

Betekenisvol werk

“Generatie D zijn mensen zoals jij en ik,” vertelt David van Hoorn, senior art director bij Steam. “En dus ook jij kunt betekenisvol werk doen. Om dat te laten zien stellen we in de video prikkelende vragen die je aan het denken zetten. Zoals wat het betekent om op te komen voor iemand die dat zelf niet kan, of wat het betekent om naar voren te stappen als het moet. We laten zien hoe het voelt om werk te doen dat er écht toe doet. Hoe je bij Defensie het verschil maakt en welk effect dat op je heeft.”

Het verschil maken

Om de boodschap van de campagne extra kracht bij te zetten werd deze gelanceerd op Bevrijdingsdag door een optreden van spoken word-artiest Elten Kiene. “De campagne draait om impact. En hoe kunnen we dat beter laten zien dan met een impactvolle en emotionele spoken word-performance op de dag dat we in Nederland onze vrijheid vieren?” vertelt majoor Martin Tennekes, campagnemanager bij defensie. “Vrijheid is niet vanzelfsprekend. En door bij Defensie te werken, in wat voor functie dan ook, draag je bij aan de vrijheid van ons land. We zijn erg trots dat deze campagne laat zien dat je met een baan bij de krijgsmacht écht het verschil maakt.”