Envision Racing en EMEA helpen kinderen klimaatkampioen worden

30-05-2023 (16:46) - Campagnes

Envision Racing, het Formule E-raceteam en Cartoon Network EMEA, de animatie zender van Warner Bros. Discovery, hebben een nieuwe samenwerking aangekondigd om kinderen en jongeren te stimuleren in ‘Race Against Climate Change’

Cartoon Network EMEA gaat samen met Envision Racing bewustzijn creëren voor het wereldwijde probleem van elektrisch afval door middel van gezamenlijke marketingcampagnes, promoties en gamification. De jaarlijkse productie van elektronisch afval zal naar verwachting in 2030 een duizelingwekkende 75 miljoen ton zal bereiken, waaronder artikelen als mobiele telefoons, laptops, mp3-spelers, stekkers en batterijen.

In actie voor het mileu

Kinderen kunnen onder meer deelnemen aan Recover-E-Waste to Race wedstrijd, waar ze leren hoe ze een mini-Formule E-raceauto kunnen ontwerpen en bouwen met behulp van e-afval. De prijswinnaars worden bekendgemaakt tijdens de Formula E-Prix in Londen op 29 juli. Cartoon Network's Climate Champions initiatief stelt kinderen in staat en inspireert hen om in actie te komen voor een beter milieu. Kinderen van 6-12 jaar kunnen Climate Champions worden door dagelijkse uitdagingen aan te gaan en samen het verschil te maken.

1,5 miljoen uitdagingen

Met de hulp van geliefde personages uit hitshows als "The Amazing World of Gumball" en "Craig of the Creek" kunnen kinderen taken uitvoeren. Hiermee kunnen ze tastbare veranderingen in hun leven doorvoeren en daarmee zich aansluiten bij een gemeenschap die wereldwijde duurzaamheid stimuleert. Sinds de lancering in juni 2021 zijn wereldwijd meer dan 1,5 miljoen uitdagingen voltooid en dit aantal blijft dagelijks groeien.

Urgentie van de klimaatcrisis

Sylvain Filippi, Managing Director en CTO bij Envision Racing zegt: “Envision Racing staat erop om fans en het publiek te doordringen van de urgentie van de klimaatcrisis waarbij de ‘Race Against Climate Change’ centraal staat in onze activiteiten. We testen niet alleen nieuwe batterijtechnologie voor auto's, maar zijn ook op een missie om elektronisch afval terug te dringen en een circulaire economie voor elektrische voertuigen te helpen opbouwen." 

Nieuwe sportomgeving

Monika Oomen, VP Brand, Communications and Digital Content Strategy, Kids EMEA bij Warner Bros. Discovery: “E-waste is een ongelooflijk belangrijk onderwerp, maar we besteden er niet genoeg aandacht aan. Door onze strategische samenwerking met Envision Racing willen we kinderen bewuster maken en hen leren hoe ze een rol kunnen spelen bij het terugdringen ervan. We zijn blij met de samenwerking met Envision Racing omdat kinderen hierdoor een geheel nieuwe sportomgeving krijgen en een wereld waarin ze nog meer in staat zijn een positieve invloed op de planeet uit te oefenen. Samen kunnen we een wereld van verschil maken.”