Golfsport wil af van oude mannen-imago

15-05-2023 (09:54) - Campagnes

Vanaf 15 mei start de Nederlandse Golf Federatie (NGF) de nieuwe campagne Welcome to the club. De doelen van hun grootste campagne ooit zijn het verbeteren van het imago onder niet-golfers, verjonging en het aantrekken van meer vrouwen.

De campagne is de komende jaren te zien op tv, op social media, in verschillende tijdschriften, online en op 125 deelnemende golfclubs.

Toename 70-plussers

Directeur Marketing Danielle Wallet van NGF: “We zijn een grote sport, namelijk de vierde in Nederland met 420.000 golfers, maar er is een disbalans in leeftijd en geslacht. In de afgelopen tien jaar zagen we een stijging van vijf jaar in de gemiddelde leeftijd van golfers: van 49 jaar naar 54 jaar. Het aantal 70-plussers is flink toegenomen, met maar liefst 139 procent, terwijl het aantal golfers in de leeftijdscategorie 30 tot 50 is afgenomen met bijna de helft. Als deze trend zich doorzet, hebben we op de lange termijn een probleem." Daarnaast is maar een derde van de golfers vrouw. Wallet: "De coronatijd heeft ons laten zien dat mensen onder de 50 ook razendenthousiast over de golfsport zijn en dat was een goede testcase.”

Korting voor beginners

De boodschap van NGF is dat golfsport niet gaat om leeftijd, gender, uiterlijk vertoon of hoe vermogend je bent, maar om plezier. Iedereen is welkom: Welcome to the club. Met onder andere kennismakingslessen en korting op de eerste 6 lessen willen ze dit mogelijk maken. 

Credits

Deze campage is tot stand gekomen in samenwerking met Mad Avenue, Candid Platform, Mediabureau Stroom, Onderzoeksbureau Validators en production agency Sticky Stuff o.a. Regisseur Joost van Deijzen, DOP Tibor Dingelstad, Fotograaf Ines van Steenkiste-Muylle en Stylist Lobke de Dreu via House of Orange Agency.