Herpositionering Lebara door Natwerk en Johan Kramer is vooral heel logisch

22-05-2023 (10:15) - Campagnes

Mobiele aanbieder Lebara lanceert een nieuwe positionering met de pay-off 'logisch', ontwikkeld door Natwerk. De regie van de tv-commercial is in handen van Johan Kramer.

Lebara wil met de positionering een groep consumenten aanspreken die zich vaak niet bewust zijn van hun mobiele gebruik en daardoor onnodig te veel betalen. 

Verfrissende waarheden

Niet iedereen zit per se te wachten op 'unlimited data', de aller-allerlaatste telefoon of een combinatieabonnement met televisie met daarin tv-kanalen die je toch niet kijkt. Volgens Jens Bezemer, Head of Strategy bij Natwerk is dat waar het om gaat in deze herpositionering: "Mensen maken tegenwoordig op allerlei vlakken bewuste keuzes, maar in mobiele telefonie gek genoeg nog te weinig. Terwijl dat veel gemakkelijker is dan soms wordt gedacht. Daarom gaan we, met de nieuwe pay-off 'logisch', mensen hiervan bewust maken met verfrissende waarheden over hoe mensen met hun telefoons en data omgaan."

Onbeperkt milkshakes drinken

Eelco Gijze, Commercieel Directeur van Lebara: "Ik denk dat maar weinig mensen weten dat wij de grootste zelfstandige mobiele aanbieder van Nederland zijn naast de grote drie telecomproviders en hun submerken. Voor ons is nú het moment om verder aan ons merk te bouwen met een nieuwe, onderscheidende merkpositionering waarmee we nog meer consumenten kunnen verwelkomen die bewuste keuzes willen maken". De tv-commercial gaat over onbeperkt milkshakes drinken, die je nooit op krijgt, maar waar je wel voor betaalt. Voor veel consumenten geldt hetzelfde eigenlijk voor unlimited data, is de strekking van de commercial. Lebara komt gedurende het jaar met andere inzichten over hoe mensen met hun telefoons en data omgaan.

Droogkomisch

De regie van de tv-commercial is in handen van Johan Kramer: "Het droogkomische gevoel in het script sprak mij meteen aan toen ik gevraagd werd om deze tv-commercial te regisseren. De eenvoud in het thema van Natwerk heb ik vertaald naar film-logica. Dat was heel leuk om te bedenken." De campagne is vanaf 22 mei vier weken lang te zien op televisie, online, sociale media en via (digital) out-of-home.