Merkcampagne moet Greenchoice meer positieve energie geven

15-05-2023 (12:09) - Campagnes

Vandaag start de nieuwe merkcampagne van Greenchoice met de merkbelofte 'groene keuzes laten werken voor jou’. Energieproducten die nodig zijn voor een positieve impact op klimaat, mens en natuur en het gevoel dat je erbij krijgt, will de leverancier samen laten komen in de pay-off ‘Positieve Energie’.

Born05 tekent voor campagnestrategie, concept en productie.

Missie

“Positieve energie omschrijft de kracht die ons al ruim twintig jaar drijft om te bouwen aan een energietransitie die niet alleen vóór, maar ook ván iedereen is. We kijken optimistisch naar morgen en werken samen met collega’s, klanten en partners om de wereld om ons heen stap voor stap een stukje vrolijker te maken. En daarbij vragen we onszelf bij alles wat we doen af: ‘geeft dit positieve energie’?”, zegt Stefan Mooren, Lead Merk & Missie bij Greenchoice.

Strategie

De commercial, inclusief vrolijke soundtrack, is de komende tijd op tv en online te zien. Daarnaast wordt ‘positieve energie’ het overkoepelende thema van online campagnes, content, merkactivaties en verschillende andere communicatieactiviteiten. Via een interne lancering worden ook de Greenchoice-medewerkers (en die van dochterondernemingen KiesZon en Everday) bij de nieuwe merkcampagne betrokken. “ In de betekenis van de pay-off liggen talloze haakjes om de doelgroep op elk niveau van onze communicatie extra ‘what’s in it for me’ te bieden”, sluit Ron de Bruijn, Creative Lead bij Born05, af. “Het geeft abstracte termen als groen en duurzaam een meer menselijk gevoel.”

Credits

Adverteerder: Greenchoice
Creatief bureau: Born05
Directors: Jurian Gravett & Lars Brink
Sound design: Public Audio
Productie: Studio Studio
Post productie: Studio Studio & The Compound
Mediabureau: Dentsu
 

De video wordt geladen, een moment...duurt het te lang, refresh dan even.