Redmatters vraagt aandacht zorgprofessionals met schurend concept

18-05-2023 (07:00) - Campagnes

Marketingbureau Redmatters heeft een wervingscampagne ontwikkeld voor het Leger des Heils om aandacht te geven aan de boodschap dat er grote behoefte is aan extra zorgprofessionals, niet alleen vrijwilligers. 

Redmatters wil het Leger des Heils als professionele zorgorganisatie positioneren om de juiste kandidaten te werven. Dit heeft geresulteerd in de wervingscampagne: “Deze baan is (n)iets voor jou.”

Schurend concept

De aanleiding van de wervingscampagne is een groot tekort aan zorgmedewerkers, mede doordat de merkassociatie niet past bij de gewenste positionering. Daarom wordt het Leger des Heils neergezet als de grootste professionele zorgorganisatie van Nederland. Art Director van Redmatters Herman Plaggenmarsch: "In een arbeidsmarkt waar aan alle kanten aan je getrokken wordt, vertellen wij de doelgroep dat dit werk juist niets voor hen is, tenzij ze vanuit een sterke overtuiging vinden dat iedereen zorg en hulp verdient. Werken bij het Leger des Heils doe je niet zomaar en met dit schurende concept laten we zien in welke situaties je terecht kan komen. Heftig, maar zo weet je wel dat je kan zeggen: "Deze baan is echt iets voor mij!”

Strategie

Redmatters ontwikkelde ook de Online Marketing strategie. Ook de conceptontwikkeling, het creëren van alle video en fotografiecontent (in nauwe samenwerking met Dirk Zekveld, Hokus Fokus en Marleen Kuipers), het design van alle contentmiddelen en het inrichten en managen van de online campagne werd door Redmatters verzorgd.