Wakker Dier moedigt aan om te gaan koekeloeren

08-05-2023 (12:19) - Campagnes

Voor Wakker Dier maakten creatieven Paul Bakker en Wilbert Leering de Koekeloer-campagneDe campagne wil het leed van melkkoeien beter zichtbaar maken. Het is lente en de koeien staan buiten, dus het moment om te gaan koekeloeren.

Er wordt campagne gevoerd met verschillende thematische captcha’s (die voor de gelegenheid koetchas worden genoemd). Hierbij wordt er wordt getest of je het leed kunt signaleren, een cursus ‘Leren Koekeloeren’ als je kennis wat bijgespijkerd moeten worden (met inmiddels ruim 6500 cursisten), een outdoor campagne en drie radiocommercials.

Credits

Opdrachtgever: Wakker Dier
Verantwoordelijk bij opdrachtgever: Daan de Wit, Fien Lindelauff
Creatie: Paul Bakker (Howdy Amsterdam), Wilbert Leering (All Heads on Deck)
Productie: Tamara Wezeman (Howdy Amsterdam)
Audio: Public Audio
Animator: Koen Berkhout
Technische realisatie Koetchas: Monostatic