Wereldwijde digitale straatkunst campagne van SuperHeroes voor Lenovo Yoga Pro

11-05-2023 (13:10) - Campagnes

Graffiti viert dit jaar alweer haar 50e verjaardag. Als ode aan graffiti en digital art lanceren SuperHeroes en Lenovo een wereldwijde campagne ter promotie van de krachtige nieuwe Lenovo Yoga Pro 9i-laptop.

Samen met de beste 3D-kunstenaars - waaronder @origiful, @hati.hati.mas, @Shanef 3d, @eravfx, @marblemannequin, @mreGFX, @shutterauthority en @scaprendering - is een uitgebreide serie digitale straatkunst gemaakt. Hun werk wordt gedeeld op TikTok, YouTube en Instagram en ook op een creatief platform zoals It’s Nice That.

“Voor jonge digital artists is de stad één grote speeltuin. Met hun smartphone camera in combinatie met 3D-mapping software kunnen ze hun werk nu plaatsen waar ze maar willen. ‘Extended reality is een relatief nieuwe categorie en het leeft vooral in je social feed. Het kan ook worden uitgebreid met AR-lenzen natuurlijk, maar dit is nog laagdrempeliger”, zegt Rogier Vijverberg, oprichter en Chief Creative Hero bij SuperHeroes. “Ik zie dit nieuwe digitale straatkunstproject dat we samen met Lenovo doen als een hedendaagse ode aan graffiti en grensverleggende creativiteit."

Digitale straatkunst nog onontgonnen terrein

"Ons doel met deze campagne is om een nieuwe generatie makers te inspireren", licht Daniela Idi, Lenovo's Global Premium Consumer Director, toe. “Inspiratie is overal en samen met onze Lenovo Yoga Pro 9i is 3D-kunst nu toegankelijker dan ooit. Om jonge artiesten verder te ondersteunen, organiseren we ook een mentorprogramma dat aspirant 3D-makers laat werken met een Yoga Pro 9i en hen in contact brengt met de top creators van onze campagne.”

De campagne wordt in 32 landen gelanceerd in een nauwe samenwerking tussen de SuperHeroes kantoren in Amsterdam en New York. Het is de kick-off voor een lange termijn serie van activiteiten rondom digitale kunst.