Wings for Life World Run brengt 5,8 miljoen euro op voor ruggenmergonderzoek

09-05-2023 (14:11) - Campagnes

Het Wings for Life World Run evenement blijft groeien, met een recordaantal deelnemers aan het wereldwijde evenement afgelopen zondag 7 mei. Tijdens de 10e editie van het evenement namen 206.728 deelnemers uit 192 landen tegelijkertijd deel aan hardloopwedstrijden in 165 landen over de hele wereld.

TP Vision deed zowel mee als Global Sports Headphone Partner van het evenement, als via meerdere bedrijfsteams die meededen als actieve deelnemers op locaties over de hele wereld. De sportkoptelefoons van Philips waren de favoriet van de deelnemers en droegen bij aan de ervaring van een wereldwijd verbonden evenement.

Wings for Life

Wings for Life is een stichting zonder winstoogmerk die wereldwijd onderzoeksprojecten en klinische studies ondersteunt met als doel een remedie te vinden voor dwarslaesie. Het Wings for Life World Run evenement wordt sinds 2014 elk jaar gehouden met honderdduizenden mensen wereldwijd die rennen namens degenen die dat niet kunnen. Iedereen mag finishen, en dit jaar legden de wereldwijde deelnemers 1.573.221 kilometer af voordat de Catcher Car, de bewegende finishlijn, hen inhaalde en passeerde. 

TP Vision team

Meer dan 500 TPV-medewerkers en 50 deelnemers van bedrijfspartners deden mee aan het 10e evenement. Nationale TP Vision teams hielpen ook bij het organiseren van lokale evenementen waar deelnemers samen konden lopen. Er werden lokale evenementen georganiseerd in Miami, Parijs, Rotterdam, Sao Paulo, Poznan in Polen en Fredericia in Denemarken, om er maar een paar te noemen. En als Wings for Life World Run Global Headphones Partner stelde TP Vision voor veel deelnemers een Philips Sport-hoofdtelefoon beschikbaar om te proberen tijdens het hardlopen.

TPV-medewerkers liepen verder dan ooit

In een reactie op het evenement zegt Kostas Vouzas CEO TP Vision (Philips TV & Sound) Europa en Amerika: 'Felicitaties aan het hele Wings for Life World Run-team en aan alle deelnemers voor het creëren van zo'n succesvol, plezierig en goed georganiseerd evenement. Het is fantastisch dat onze Philips Sports Headphones een actieve rol kunnen spelen bij zo'n goed doel en ik ben er erg trots op dat er meer TPV-medewerkers meededen en verder liepen dan ooit tevoren.'