Contentsquare neemt Heap over
Contentsquare, leider in digital experience analytics, neemt productanalyseplatform Heap over. Deze overname brengt twee complementaire spelers in de sector bij elkaar, die samen een stap vooruit maken voor het leveren van klantinzichten. Ook transfomeren zij de manier waarop bedrijven en organisaties de online ervaring van hun klanten optimaliseren.
Met de overname kan Contentsquare zijn productvisie sneller verwezenlijken. Hierbij vormt een alles-in-één analyseplatform het geavanceerde alternatief voor traditionele analyse.
Heap is in 2013 opgericht in Silicon Valley en is snel uitgegroeid tot één van de topplatformen voor productanalyse met klanten in alle sectoren en marktsegmenten, van het mkb tot grote ondernemingen. Meer dan 1.200 bedrijven maken gebruik van de cross-device en cross-channel analytics van Heap om klantbetrokkenheid over lange periodes te visualiseren en adoptie en retentie te verbeteren.
“De overname van Heap breidt de mogelijkheden van Contentsquare's platform uit met diepere en bredere inzichten. Het is een belangrijke mijlpaal in onze reis om de waarde voor klanten te maximaliseren door datasilo’s af te breken, samenwerking te bevorderen en alle betrokken teams een 360-graden overzicht te geven van de ervaring van hun klanten”, zegt Jonathan Cherki, ceo en oprichter van Contentsquare. “Samen hebben we een unieke positie om de experience analytics-industrie te transformeren en iedereen de ervaring te geven waar ze van houden, die ze zoeken en die ze verdienen.”