Robot Kittens ontwikkelt formule 1-game voor Mexicaanse supermarktketen

13-10-2022 (15:02) - Gaming

Het Hilversumse creatieve bureau Robot Kittens heeft een formule 1-game ontwikkeld voor de grootste supermarktketen van Mexico: OXXO. Met het spel kunnen klanten prijzen winnen, als onderdeel van een grotere campagne in Mexico naar aanleiding van de Formule 1 Grand Prix die op 30 oktober in Mexico-Stad gaat plaatsvinden.

Door de game te spelen kunnen klanten elke dag kans maken op korting op Red Bull-producten en diverse Formule 1 prijzen. De game is in de eerste week al 300.000 keer gespeeld. IceMobile, die de opdracht had een actieve klantcampagne voor OXXO te ontwikkelen, schakelde Robot Kittens in een concept te bedenken, uit te werken en te developen. 

Winnen

Centraal in deze campagne staat een 90’s casual racing game. Klanten van de Mexicaanse supermarktketen kunnen elke dag prijzen winnen door de game te spelen, rechtstreeks vanuit de OXXO-app of website. De game is simpel: een rondje rijden op de Formule 1-track van Mexico en hier een goede tijd neerzetten. Wie de snelste tijd haalt maakt kans op dag-, week- en totaalprijzen, die variëren van een kortingsvoucher voor Red Bull-producten, gratis Red Bull-merchandise en zelfs tickets voor de Mexican Formula 1 GP. Door specifieke producten te kopen in de winkel en speciale missies te voltooien, kunnen de OXXO-klanten vaker spelen en vergroten zij hun winkans.

Groots uitpakken

Dexter Smith, Strategy & Innovation Lead IceMobile: “OXXO is een van de grootste supermarktketens van Mexico. Wij werken inmiddels ruim vier jaar samen en zijn de technologieleverancier van OXXO’s loyalty programma Premia. In dit programma sparen klanten punten die ze kunnen inwisselen voor korting en gratis producten. Rondom de Formule 1 wil OXXO groots uitpakken en hebben we Robot Kittens gevraagd hierin mee te denken, wat geresulteerd heeft in een vette racing game die ontzettend goed is ontvangen door de klant.”

Engagement en traffic verhoogd

Jesse Mons, Managing Director Robot Kittens: “De hyper casual racing game die wij hebben gemaakt voor OXXO is makkelijk te spelen, voor jong en oud. Qua vorm is er gekozen voor een retro 90’s look & feel. De combinatie van de pixel-art sprites en mode-7 achtige track heeft naast de populariteit van deze art-style andere voordelen; zoals dat de downloadgrootte minimaal blijft en dat wij performance op low-end devices kunnen garanderen. Iets waar je zeker rekening mee moet houden in Mexico. De gamecampagne zorgt enerzijds dat klanten op een toffe manier korting en gratis producten kunnen winnen, maar ook voor meer traffic naar de OXXO-app en waardoor meteen de engagement met de klanten wordt verhoogd." 

Oxxo F1 Racing Game from Robot Kittens on Vimeo.

Credits

Klant: IceMobile
Merk: OXXO
Verantwoordelijk bij klant: Dexter Smith
Business Owner(s): Jesse Mons
Creative Owner(s): Tijmen Mulder
Project Management: Luuk Ehmer
Creatie: Tijmen Mulder
UX-Design: Koen Koopman
Design: Koen Koopman