
Albert Heijn viert gezinsuitbreiding hamsters met speciale tompoucen
Hoera, gezinsuitbreiding bij Albert Heijn! Het bekende hamsterkoppel heeft er maar liefst acht nieuwe gezinsleden bij: drie kleuters, drie peuters en twee piepkleine babyhamstertjes. Om deze mijlpaal te vieren, zijn er vanaf 2 juni speciale hamster-tompoucen verkrijgbaar in de winkel.
Het vrolijke gezin staat centraal in een nieuwe campagne, met onder meer een tv-commercial en video, van Albert Heijn en vormt het hart van een extra grote editie van de Hamsterweken. Klanten profiteren dan van 2.000 producten 2e gratis, twee keer zoveel als normaal en de Bonusfolder is omgedoopt tot de Hamsterkrant, in extra groot formaat en boordevol voordeel.
"Onze hamsters zijn al ruim twintig jaar niet weg te denken uit onze campagnes én geliefd bij klanten en collega’s", zegt Johan van der Zanden, directeur marketing & communicatie bij Albert Heijn. "Het hamstergezin is uitgebreid en in deze nieuwe commercial doen ze voor het eerst samen boodschappen. Met het nieuwe hamstergezin geven we de vertrouwde campagne een frisse impuls."
Rijke hamster historie
De hamsters maken al ruim twintig jaar deel uit van de campagnes van Albert Heijn en zijn uitgegroeid tot echte publiekslievelingen. In die jaren hebben ze allerlei rollen vervuld: van supermarktverslaggevers tot winkelmedewerker, van WK supporters tot bekende zanger, ze zijn van alle markten thuis.
In de loop der jaren hebben de hamsters een trouwe fanbase opgebouwd onder klanten én collega’s en beleven dus nog steeds nieuwe avonturen. De introductie van het hamstergezin komt kort na de erkenning van de gouden Esprix Award 2025, in de categorie ‘Long term’, voor de langdurige impact en populariteit van de hamstercampagne.