Consumenten jagen online op verkoeling
26-07-2018 (10:32) - Marketing
Nederland heeft het warm en dat is ook online goed te merken zegt Kieskeurig.nl. Een kwart van alle zoekopdrachten op de vergelijkingssite gaat op dit moment over producten die verkoeling geven. Airco’s en ventilatoren voeren de boventoon, maar er wordt ook veel meer dan anders gezocht naar parasols, tuinslangen, watersproeiers en zwembaden.
Kjeld van Dijk, category manager bij Kieskeurig.nl: “Omdat mensen verkoeling willen, proberen ze online net die ene webshop te vinden die voorraad heeft en binnen een dag levert. Als er toch echt geen airco of ventilator meer te krijgen is, dan haakt men duidelijk niet af maar blijft men zoeken naar alternatieven als een parasol of watersproeier.”
mobiel
Dat er haast geboden is bij het vinden van een airco, blijkt wel uit het feit dat meer dan 60% een mobiele airco zoekt. Van Dijk: “Voor een snelle, verkoelende oplossing is een mobiele airco het advies. Een split unit-airco brengt installatiewerk met zich mee en dat wil je niet tijdens zo’n hittegolf.”
luchtvervuiling
Naast producten als tuinslangen, watersproeiers en zwembaden, ziet Kieskeurig.nl nog iets opvallend terug in de zoekresultaten: de luchtreiniger. Van Dijk: “Vanwege de hittegolf heeft het RIVM een waarschuwing voor smog afgegeven. Zo’n waarschuwing leidt bij ons direct tot meer zoekopdrachten naar luchtreinigers.”