Coolest Dutch Brands 2018 van start met Tony's Chocolonely
06-04-2018 (07:00) - Marketing
FONK geeft in 2018 het podium aan duurzame merken. De redactie selecteert dit jaar 12 actuele sustainable brands van Nederlandse origine die door lef en uitgekiende marketing een breed publiek aanspreken en van daaruit ook daadwerkelijk een verandering weten te bewerkstelligen. In de 2e editie Coolest Dutch Brands kiest de vakjury van creatives en strategen aan het eind van de rit welk van de 12 genomineerde merken zich hét Coolest Dutch Brand van 2018 mag noemen. We trappen de reeks af met Tony’s Chocolonely.
Tony’s Chocolonely doet het anders. Dit merk breekt met alle categoriecodes, doet niet aan conventionele marketing, maar groeit wel jaarlijks met vijftig procent. Tony’s vond haar oorsprong niet in commercie, maar in de journalistiek en maakt zich hard voor 100 procent slaafvrije chocolade.

hele keten op orde
Hoe vergaat dat jullie tot nu toe, het oplossen van een wereldprobleem?
‘Een wereldprobleem los je niet in één dag op. Dat doe je in kleine stapjes. Omdat we inmiddels zelf marktleider zijn in Nederland, worden we als speler steeds serieuzer genomen door andere (inter)nationale chocobedrijven. Sinds twee jaar hebben wij onze hele keten op orde. Alle cacao die wij verwerken is honderd procent traceerbaar. Om dat mogelijk te maken, deed de grootste chocoladeverwerker van de wereld, Barry Callebaut, een miljoeneninvestering in zijn fabriek. Dat was onze eerste echte mijlpaal' vertelt Pascal van den Ham.
Lees het volledige verhaal van Tony's Chocolonely in de nieuwe editie van FONK Magazine.
Lees het volledige verhaal van Tony's Chocolonely in de nieuwe editie van FONK Magazine.
* DPDK is cohost van Coolest Dutch Brands 2018