‘Freedom, here I come’

27-07-2018 (14:25) - Marketing

ING is dit jaar voor het eerst partner van Pride Amsterdam en geeft met dit partnership invulling aan de ‘Kleur het leven’ campagne tijdens dit kleurrijke evenement. Op Schiphol, het Centraal Station en de metrostations in Amsterdam worden reizigers verwelkomd met de boodschap ‘Freedom, here I come’ met daarbij de uiting van de regenboogvlag.


Op de luchthaven is voor het eerst een bagagebelt uitgevoerd in de regenboogkleuren. Vanaf vandaag kunnen klanten een speciale ING Betaalpas in regenboogkleuren aanvragen via MijnING.nl. Zoals gebruikelijk kleuren ook de ING-kantoren in Amsterdam mee. Daarnaast vaart ING voor de 13e keer met een boot tijdens de Canal Parade waarop medewerkers van de bank een show geven. 


Landelijke campagne

De ‘Kleur het leven’ campagne valt de komende twee weken online en in het straatbeeld op. Naast uitingen op Schiphol, de Amsterdamse metrostations en Amsterdam CS is het logo van ING op alle social media kanalen in de regenboogkleuren te zien. Het campagnebeeld komt terug bij het inloggen op de ING mobiel bankieren app (dagelijks ruim 4 miljoen keer) en bij het inloggen op Mijn ING (dagelijks 1,5 miljoen keer). In Amsterdam prijkt op 13 ING-kantoren de leeuw in regenboogkleuren. Ook is de ‘Kleur het leven’ campagne zichtbaar in alle 235 ING-kantoren en op de ruim 1600 ING-geldautomaten in Nederland.


ING-boot

Volgende week verschijnt online bovendien een video met daarin een ING-collega centraal die zich voorbereidt op de Amsterdam Pride en specifiek op de Canal Parade waar hij meevaart – en danst – op de ING-boot. Hij vertelt wat de Amsterdam Pride voor hem persoonlijk betekent.


 


Bureaus

Media

Economisch