HEMA lanceert sintersizer

09-11-2016 (15:35) - Marketing

Vandaag start HEMA de nieuwe Sinterklaas-campagne. Centraal staat de ‘sintersizer’, een muziekmachine waarmee kinderen mee kunnen doen aan de sintersongwriter-competitie en beroemd kunnen worden met een eigengemaakt sinterklaaslied.


De campagne, gecreëerd door XXS Amsterdam, gaat vandaag live en loopt tot aan sinterklaasavond. Sintersizer is een vervolg op de campagne van vorig jaar waarbij HEMA op zoek ging naar de leukste sintersongwriters van ’t land.


Sintersizer is een muziekmachine van zes bij vier meter hoog, gemaakt van HEMA sinterklaasspeelgoed en -producten. Deze is te zien in de flagshipstore van HEMA op de Nieuwendijk in Amsterdam.  Van groot opgeblazen speelgoed tot aan badjassen, bijna alles maakt geluid. Grote pepernootknoppen spelen Sint-samples, houten puzzels maken originele beats en de houten hamerbank is een sequencer. In de online film is te zien hoe kinderen op verschillende knoppen drukken waarna er een beat ontstaat waar een eigen lied op gezongen kan worden.


Van de muziekmachine is een mobiele app gemaakt zodat iedereen mee kan doen aan de sintersongwriter-competitie. Hiermee kunnen kinderen een liedje maken en songteksten inzingen. De app maakt er vervolgens een videoclip van die kan worden ingezonden voor de wedstrijd. Er zijn vijf winnaars die een masterclass krijgen van Tim Douwsma tijdens het Sinterklaasconcert in de HEMA op de Nieuwendijk in Amsterdam. Ze mogen met hun eigen sintlied optreden voor familie, vriendjes en vriendinnetjes.  


De campagne bestaat uit een aantal pre-rolls, een online-film, een mobiele-app en een social media campagne met influencers Nanne Meijer, Beautynezz en zanger Tim Douwsma. Daarnaast vinden er workshops plaats in de HEMA winkels in Rotterdam- Centrum, Nijmegen-Centrum en Houten.

 

 


Bureaus

Media

Economisch