Richard Branson investeert in wiGroup

01-02-2018 (11:12) - Marketing

Virgin Group van Richard Branson en retail organisatie Smollan investeren in wiGroup, wereldwijd marktleider in loyalty en rewards programma’s. wiGroup, zit sinds 2017 in Amsterdam en wil verdere internationale groei en innovatie van haar loyalty en rewards producten voor retailers realiseren. 


 wiGroup verzorgt loyalty en rewards programma’s voor consumenten en levert smartphone technologie aan internationale spelers als Burger King en KFC. Via het platform van wiGroup kunnen winkeliers hun eigen apps met mobile loyalty en rewards programma’s upgraden en daar shop, click & collect diensten aan toevoegen. 


Josh Bayliss,
CEO van Virgin Group: “Wij zijn constant op zoek naar innovatieve partijen die het leven van onze klanten makkelijker maken. Steeds meer mensen gebruiken hun smartphone om geld over te maken, te shoppen of waardebonnen te sparen. Virgin Group herkent deze behoefte van consumenten en wiGroup biedt hier innovatieve oplossingen voor."

CEO van wiGroup Bevan Ducasse benadrukt dat de investering bedoeld is voor een impuls aan de internationale groei van wiGroup: “Wij zullen zowel in Nederland als de rest van Europa, en bij de uitbreiding naar opkomende markten, enorm van onze investering profiteren. Zakelijk gezien brengt dit ons weer een stap dichterbij het realiseren van onze visie: het verbeteren en versimpelen van de manier waarop de wereld transacties doet.” 


Virgin en Smollan volgen met deze investering in de voetstappen van Investment manager Investec Asset Management, die al in 2015 in het bedrijf investeerde.

 

Bureaus

Media

Economisch