Roularta Media Nederland neemt Flow Magazine over van DPG Media

10-11-2023 (09:32) - Media

Roularta Media Nederland neemt Flow Magazine over van DPG Media. De overname is een belangrijk strategisch speerpunt van Roularta in het versterken van haar positie op de Nederlandse magazinemarkt.

Voor DPG Media past de verkoop binnen de strategie om de krachten te bundelen binnen de domeinen vrouwen, kids, wonen en entertainment. Met als doel: digitaal versnellen en maximale impact maken in de maatschappij.

Erwin van Luit, CEO van Roularta Media Nederland: “Ik ben zeer verheugd dat we Flow Magazine kunnen toevoegen aan ons portfolio. Samen met de recent aangekochte titels Happinez, Psychologie Magazine en Yoga by Happinez vormt Flow Magazine een sterke ‘mind & body’ familie. Ik ben er dan ook van overtuigd dat we met het bundelen van de krachten een verdere ontwikkeling en groei van deze prachtige merken en Roularta Media Nederland bewerkstelligen.”

Xavier Bouckaert, CEO Roularta Media Group: “Flow Magazine is al goed multimediaal uitgebouwd met digitale kanalen, webshops, events en tal van andere line-extentions. Daarmee past het perfect bij de andere producten uit ons portfolio.”

Joyce Nieuwenhuijs, directeur Magazines DPG Media: “Ik heb aan de wieg gestaan van Flow Magazine. Ik ben meer dan trots dat we in 15 jaar, door met veel lef te ondernemen, Flow Magazine hebben laten groeien tot waar het merk nu staat. Zowel in Nederland als internationaal. Ik ben ervan overtuigd dat Flow Magazine zich bij haar nieuwe familie verder kan ontwikkelen. Het kan nu de krachten bundelen met andere merken, zoals we dat binnen DPG Media ook doen bij onder andere de vrouwen- en kidsmerken.”

Flow Magazine 15 jaar

Irene Smit, creative director en één van de founders: “Flow Magazine is al 15 jaar een merk dat mensen over de hele wereld inspireert met levenslessen over hoe het leven anders te leven. Langzamer, eenvoudiger, met aandacht voor wat echt belangrijk is. Het is eerlijk, nuchter, authentiek, persoonlijk, praktisch en realistisch. Ik kijk terug op een heel mooie periode waarin we mooie kansen hebben kunnen benutten voor Flow Magazine en hebben bereikt waar we nu staan. Ik kijk er naar uit om samen met de collega’s van Roularta verder te bouwen aan dit prachtige merk.”

Over Flow Magazine

Flow Magazine verschijnt in Nederland 14 keer per jaar (10x regulier en 4 specials), heeft een enorme internationale community (676.000 volgers op social media) en de producten van Flow Magazine worden ook uitgegeven in Frankrijk, Duitsland en Amerika.

Over Roularta Media Nederland

Roularta Media Nederland is de op één na grootste magazine uitgever van Nederland en exploiteert met ruim 240 professionals 30 magazinemerken die een gezamenlijke omzet van 70 miljoen euro realiseren. RMN maakt deel uit van Roularta Media Group.

 


Bureaus

Marketing

Economisch