Consumenten vinden Fjällräven duurzaamste merk
De 14e editie van de Sustainable Brand Index is gepubliceerd. Voor het vijfde jaar op rij beschouwen Zweedse consumenten het merk Fjällräven als het meest duurzame merk in de categorie ‘Clothes and Fashion Brands’.
De Sustainable Brand Index is een onderzoek dat analyseert hoe consumenten in acht landen duurzame merken waarnemen. Met behulp van 80.000 consumenten worden 1600 merken beoordeeld in 36 categorieën. Dankzij de focus van Fjällräven op de levencyclus van producten, werden ze voor de vijfde keer gekozen als meest duurzame kledingmerk in Zweden.
Martin Axelhed, CEO Fjällräven is blij dat Zweedse consumenten opnieuw de inspanningen van Fjällräven erkennen: “Duurzaamheid loopt door elk facet van het bedrijf en is voortdurend in ontwikkeling, of het nu gaat om de inkoop en traceerbaarheid van materialen of de eliminatie van ‘forever chemicals, we hebben de noodzaak onderkend om directer met klanten te communiceren over onze duurzaamheidsinspanningen.”