De Bijenkorf maakt statement met tien duurzame beloftes
Tijdens de Week van de Circulaire Economie introduceert warenhuis de Bijenkorf nieuwe duurzamheidsambities. Het warenhuis heeft in de afgelopen vijf jaar de CO2-uitstoot bijna gehalveerd en het assortiment duurzame producten en diensten uitgebreid.
Met tien nieuwe beloftes wil de Bijenkorf hun duurzame strategie verbreden. Een van de belangrijkste beloftes is dat in 2030 bijna een derde van alle verkopen een circulaire karakter hebben. Enkele voorbeelden van dit circulaire karakter zijn de verkoop van vintage producten en het aanbieden van onderhoudsservice.
Betere werkomstandigheden
Daarnaast zet de Bijenkorf, samen met hun merkpartners, zich in voor het verbeteren van de arbeidsomstandigheden in het productieproces. Ze willen zo inclusief en divers mogelijk zijn, waardoor iedereen gelijkwaardig is en dezelfde kansen en mogelijkheden krijgt. Daardoor is goed werkgeverschap ook een belangrijk onderdeel van de nieuwe ambities.
“Samenwerken met onze merken is voor ons als warenhuis cruciaal om onze beloften waar te maken. "Deze reis naar een duurzame toekomst kunnen we alleen samen maken". stelt Chiel van Leeuwen, hoofd duurzaamheid, communicatie & PR.