Marie-Stella-Maris realiseert met Refill concept indrukwekkende groeicijfers
Marie-Stella-Maris, het Nederlandse sociaal impact merk, blijft zich in 2024 volop inzetten voor duurzaamheid met een grotere focus op het stimuleren van het refillen. Naast dat het merk haar sociale impact (toegang tot schoon drinkwater) wil vergroten, wil Marie-Stella-Maris haar impact op het milieu minimaliseren.
Het lifestyle merk richt zich al jarenlang op de ontwikkeling van kwalitatieve verpakkingen met tijdloos design die lang meegaan en die je eindeloos kunt navullen. Met navullen bespaar je afval, beperk je CO2 uitstoot en dus je impact op het milieu.
Opvallend zijn de cijfers van Marie-Stella-Maris van afgelopen jaar, waarbij het aantal verkochte refill producten – zoals de geurstokjes en handzeep - een stijging van 38% laat zien ten opzichte van het voorgaande jaar. Daarnaast heeft het gebruik van de Refill Bar in de Marie-Stella-Maris winkels een stijging van 252% doorgemaakt.
Josha Jansen, Marketing & Impact Director Marie-Stella-Maris: "Deze milieuvriendelijke trend is een cruciale stap naar een duurzamere toekomst en biedt een alternatief voor eenmalige verpakkingen. Het markeert de verschuiving naar een circulaire economie, met de focus op het verminderen, hergebruiken en recyclen om afval te minimaliseren. Door het navullen van lifestyle producten aantrekkelijk en toegankelijk te maken, hopen we steeds meer mensen te inspireren om dit gedrag te omarmen en zo een positieve verandering te bewerkstelligen.”
Het merk roept iedereen aan het begin van het jaar op om nog bewuster om te gaan met afval en de focus te leggen op het refillen van producten. Gooi je zeepfles dus niet weg, maar kom navullen!