Spoony en Madaga slaan handen ineen om kinderen gezond te laten eten

30-11-2022 (12:50) - Sustainable

Madaga en Spoony slaan de handen ineen om samen verder te groeien. Madaga serveert gezonde en verse maaltijden per jaar aan 500 kinderopvanglocaties. Spoony is een food startup met als doel groenten aantrekkelijk te maken voor kinderen en is dit jaar genomineerd voor Coolest Dutch Brands.

De gezamenlijke missie van Madaga en Spoony is om een toegankelijk alternatief te bieden voor ongezonde kindervoeding. De merken, die onafhankelijk van elkaar blijven bestaan, vullen elkaar qua doelgroep en productaanbod aan. Waar Madaga zich vooral richt op de doelgroep 0 tot 4 jaar op de kinderopvang, focust Spoony op kinderen van 4 tot 12 jaar op de buitenschoolse opvang en biedt ook producten aan voor retail. Het samengaan maakt versnelde groei van beide merken mogelijk. 

Smaakavontuur

Madaga-oprichter Ingrid Keller: "We prikkelen zintuigen en nieuwsgierigheid. Zo ontwikkelden we de Smaaksafari-koffer, waarbij we twee weken lang helpen op de kinderopvang om kinderen spelenderwijs onder andere broccoli, zoete aardappel, rode biet en wortel te laten ontdekken. We zijn een perfecte match met Spoony, waar plezier, vrolijke verpakkingen en foodtainment essentieel zijn bij de kennismaking met pure producten." Spoony-oprichter Phaedra Mensen vult aan: "Door van eten een feestje te maken leren we kinderen een gezond voedingspatroon ontwikkelen, met een hoofdrol voor verse groenten. Ook Madaga ontwikkelt enkel gezonde producten zonder toegevoegde suikers, geur- en smaakstoffen en zonder of met weinig zout, maar wel smaakvol en zeer divers." Eerder vertelde Phaedra in Challenger Stories over de missie van Spoony. 

Gezonde Smikkelweken

Spoony is initiatiefnemer van de Gezonde Smikkelweken, waarin kinderen op een ontdekkingstocht kunnen gaan om kennis te maken met groenten. Phaedra: "We kijken ernaar uit om voor het eerst met Madaga op te trekken in de Gezonde Smikkelweken. Daardoor bereiken wij een nóg grotere groep bso's, kinderen, ouders en begeleiders." In de aanloop naar de Gezonde Smikkelweken publiceren Spoony en Madaga een onafhankelijk onderzoeksrapport over dit jaarlijkse event. Ingrid: "Samen met Spoony gaan wij gezond eten de standaard maken voor alle kinderen in Nederland. Het rapport gaat het belang van die missie onderstrepen." 

Beeld: Phaedra Mensen (Spoony) en Ingrid Keller (Madaga)