Wehkamp steunt Jantje Beton met 55.000 euro
Het initiatief van Wehkamp om Jantje Beton te helpen heeft 55.000 euro opgeleverd. Door klanten aan te moedigen om hun bestellingen op een pakketpunt te laten bezorgen, heeft het online warenhuis een flink bedrag kunnen doneren aan het goede doel dat zich inzet voor buitenspelende kinderen, en de bewustwording over de bezorgketen vergroot.
In de eerste 4 maanden na de introductie in oktober 2023 hebben steeds meer klanten gebruik gemaakt van bezorging bij een DHL pick-up point. Voor elke klant die voor levering bij een pick-up point kiest, doneert Wehkamp 5 cent aan Jantje Beton.
Meer buitenspelen
Pauline van der Loo van Jantje Beton reageert verheugd op het succes van de campagne: "Deze samenwerking met Wehkamp laat zien hoe bedrijven en hun klanten samen een krachtige impact kunnen hebben op de maatschappij. Niet alleen ondersteunen deze donaties direct ons doel om meer speelkansen voor kinderen te creëren, maar ze dragen ook bij aan een veiligere speelomgeving. Met dit bedrag leiden we Buitenspeelcoaches op, steunen we 600 speeltuinorganisaties en laten we 100.000 kinderen buitenspelen op de Nationale Buitenspeeldag. En minder bezorgbusjes in de wijk betekent ook meer ruimte en veiligheid voor kinderen om buiten te spelen. We zijn ontzettend dankbaar voor deze bijdrage en voor de bewuste keuze van Wehkamp-klanten om hun leveringen duurzamer te maken."
Bewustwording over bezorgketen
De CEO van Wehkamp, Graham Harris, voegt toe: "Ons doel is om niet alleen de beste service aan onze klanten te bieden maar ook om een positieve impact op de samenleving te hebben. Door klanten aan te moedigen hun pakketten op een afhaalpunt te laten bezorgen, dragen we bij aan bewustwording over de bezorgketen bij onze klanten. We zijn er trots dat we samen met Jantje Beton kunnen bijdragen aan het creëren van betere speelplekken voor kinderen. Dit is een prachtig voorbeeld van hoe ondernemen en maatschappelijke betrokkenheid hand in hand kunnen gaan."
Door het grote succes gaat Wehkamp de campagne voortzetten en haar inzet voor maatschappelijke verantwoordelijkheid verder versterken.