'Geef Esprix-case tijd en aandacht'

18-11-2014 (13:16) - Appen met

De redactie van Fonk presenteert tijdens de uitreiking volgend jaar april de uitgave Esprix Jaarprijzen 2015. In de komende maanden werpen we regelmatig een blik op de stand van zaken rond inzendingen en nominaties. De redactie kreeg een paar minuten om van gedachten te wisselen met Roel Welsing, Hoofd Marketing van de Triodos Bank. ‘De Esprix brengt bureaus en opdrachtgevers samen in één jury en dat levert een bijzondere prijs op.’
 
Wat verwacht je van de kwaliteit van de inzendingen over 2014? 
‘Dit jaar kiezen we er voor om er vroeg bij te zijn, dat valt op. En de Esprix wint natuurlijk steeds meer in aanzien. Het kan niet anders dan dat dat ook een positieve impact heeft op de inzendingen.’
 
Heb je een persoonlijke favoriet?
‘Niet echt merk ik. Misschien maar goed ook, dan zit je als jurylid objectiever in de wedstrijd. De small budget- en B2B-cases vind ik zelf altijd erg inspirerend, en zeker ook de inzendingen die een goede geïntegreerde campagne laten zien. Campagnes die daarnaast ook nog een betekenisvolle impact op de maatschappij hebben, passend bij het merk, hebben mijn bijzondere aandacht.’
 
Wat is jouw specifieke persoonlijke toegevoegde waarde aan de Esprix-jury?
‘Dat zou je natuurlijk eigenlijk aan de rest van de jury moeten vragen. Ik hoop dat ik op een constructieve manier de dialoog over wat nu echt goed is en wat minder goed, een impuls kan geven met mijn ervaring bij Triodos Bank.’
 
Zie je op tegen de jurering of denk je dat het vooral een feest van herkenning wordt?
‘Dat is een makkelijke vraag: dat is een feest en dat zit vooral in de multidisciplinaire en het hoge niveau van de jury. De combi van strategie, creatie en resultaat en het zoeken naar de balans daarin is erg leerzaam.’
 
Als je de Esprix beoordeelt te midden van de andere prijzenfestivals, wat is volgens jou dan de belangrijkste toegevoegde waarde van de Esprix?
‘De Esprix brengt bureaus en opdrachtgevers samen in één jury en dat levert een bijzondere prijs op. Daarmee draagt de Esprix ook bij aan het verbinden van inzichten en belangen die in de praktijk soms nog wel eens tegenover elkaar staan.’
 
Heb je een persoonlijke tip voor de Esprix-inzenders?
‘Ik zie nog wel eens cases die te makkelijk zijn ingevuld, althans zo lijkt het. Dat is zonde. Alleen met bijvoorbeeld het creatieve materiaal ben je er niet. De strategie en resultaten zijn net zo belangrijk. Dat vraagt tijd en aandacht. Je case verdient dat ook.’
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.