Ieder project potentiële prijswinnaar

20-03-2015 (15:03) - Appen met

In deze zevende aflevering mag Jordi Romkema, managing partner van Superhero Cheesecake, uitleggen waarom zijn productiemaatschappij in de halve finale staat. ‘We merken dat er ieder jaar meer nationale en internationale bureaus zijn die met ons willen werken, here to stay zijn we zeker.’
 
Wat maakt jullie de perfecte deelnemer en misschien winnaar van New Kids on the Block? 
‘We zijn erg trots op het werk wat wij doen en op de klanten die wij hebben, dus we passen helemaal in het rijtje van bedrijven met werk dat er toe doet en klanten die er toe doen. We merken dat er ieder jaar meer nationale en internationale bureaus zijn die met ons willen werken, here to stay zijn we zeker.’
 
Wat is jullie USP? 
‘We gaan altijd voor kwaliteit. We behandelen ieder project als een potentiele prijswinnaar. Groot of klein. We houden van zeer nauwe samenwerking met het reclamebureau en zijn vanaf het begin betrokken bij conceptontwikkeling om een project naar een hoger niveau te tillen.’ 
 
Werken jullie voor een bepaald type klant, of een zo breed mogelijk pakket aan verschillende soorten opdrachtgevers?
‘Wij werken voornamelijk voor reclamebureaus. Onder onze klanten rekenen we bijvoorbeeld ACHTUNG!, TBWA\, FHV BBDO, JWT Amsterdam, DDB & Tribal Amsterdam en Greenberry.’
 
Hoe sterk is de concurrentie, verwacht je? 
‘Moeilijk te zeggen. Het is een gevarieerde groep bedrijven die ook weer actief zijn in verschillende sectoren. Een aantal kenden we nog niet, dus ook wij zijn de hele longlist afgegaan en er zit mooi werk tussen!’ 
 
Wat moet je als (relatief) jong bureau absoluut doen, wil je succes boeken?
‘Je moet een behoorlijk doorzettingsvermogen hebben, niet bij de pakken neer gaan zitten en ik kan hier nog wel een aantal clichés kwijt. Maar het is wel zo dat je de effort die je er in steekt, er op termijn absoluut uithaalt.’
 
En wat is een absolute no-go?
‘Denken dat je er (al) bent. Ook al is je bureau 10 jaar oud, dan nog ben je er niet. Je moet altijd met de tijd mee gaan, altijd vernieuwen en altijd jezelf afvragen of je nog goed bezig bent.’
 
Waarin zijn ‘wij’, Nederland, beter dan wel anders in vergelijking met buitenlandse bureaus? 
‘We zijn heel direct en open, wat ons in staat stelt om snel met creatieve ideeën te komen, zonder te veel bureaucratische barrières.’
 
Wat is jullie ultieme reclameprijs? Lamp, Leeuw, Esprix, Accent, Spin of Effie?  
‘Een FWA Site of the Year is denk ik wel de ultieme prijs. Het is dan weliswaar geen reclameprijs, maar is voor een digitale productiepartij zoals wij wel het meest interessant: internationale concurrentie op alles wat digitaal is, als je daar wint, dan heb je ze wat ons betreft eigenlijk alle andere prijzen ook gewonnen.’
 
Waar zijn jullie momenteel mee bezig en wat gaan we binnenkort zien? 
‘Op dit moment werken we op verschillende projecten zoals een app voor een tv-programma, een online lespakket, een activatiecampagne voor een drankmerk en een wereldwijde campagne voor een groot schoenenmerk. We kunnen er niet al teveel over vertellen, maar er zitten zeer grote en zichtbare dingen tussen. Daarover later in het jaar meer!’ 

Reacties

Ik heb tijdens mijn studie een aantal jaar bij Jordi in de klas mogen zitten. Jordi viel toen al op door zijn creativiteit, doorzettingsvermogen en enthousiasme. Het succes van Superhero Cheesecake verrast me derhalve ook geenszins. Jordi, heel veel succes gewenst in deze halve, en vervolgens in de hele finale! :-)
Martin Timmermans @ 20-03-2015 16:28 uur